El Parlament farà avui a les cinc un ple per debatre i votar el dictamen de la Comissió de l'Estatut dels Diputats sobre la situació de Pau Juvillà. La sessió l'ha acordat aquest migdia la Junta de Portaveus i té aquest únic punt a l'ordre del dia.
Abans que el Ple voti el dictamen, els grups parlamentaris disposaran d'un torn d'intervenció de cinc minuts cadascun i seguint l'ordre de major a menor representació, acabant, però, amb JxCat i ERC.
La Comissió de l'Estatut dels Diputats va aprovar ahir a la tarda, per 82 vots a favor (ERC, JxCat, CUP i ECP) i 53 en contra (PSC-Units, Vox, Cs i PPC), el dictamen, que entre altres punts constata que "no és aplicable al diputat Pau Juvillà cap de les causes de pèrdua de la condició de diputat recollides a l'article 24 del Reglament del Parlament".
Així mateix, el text introductori del dictamen, entre altres aspectes, recull que "el límit a la desobediència política a la repressió de l'Estat passa per preservar els funcionaris de qualsevol tipus de responsabilitat penal i comptable per la qual puguin ésser perseguits".