Ètica i política en temps de canvi
16 de juny de 2017
Conferenciant: doctora Victoria Camps
La doctora Camps va estructurar el seu parlament en tres apartats:
- Harmonització o no harmonització entre els dos elements del títol: ètica i política. La resposta de Victòria Camps és que ètica i política han de ser harmonitzables, perquè quan parlem des de l’ètica parlem no pas del que és, sinó del que hauria de ser.
- Com afecta aquesta harmonització en el marc d’un temps de canvi. Pel que fa al segon punt, l’harmonització entre ètica i política en el nostre temps, un temps de canvis, de crisi de valors, la conferenciant va explicar que de crisi de valors n’hi ha hagut sempre i n’hi ha d’haver sempre, en el sentit que hem d’estar insatisfets de la situació i procurar de millorar-la. El nostre temps de canvis es caracteritza per l’absència d’una ètica homogènia.
- Com s’haurien d’abordar els dèficits de la democràcia, o sigui, com es pot regenerar. Amb relació al tercer punt, com es pot regenerar la democràcia, com harmonitzar ètica i política, la doctora Camps va explicar que una societat que no sap cap on ha d’anar no cohesiona la gent al voltant d’uns valors morals comuns.
Mes informació al Butlletí núm. 28, pàg. 14.