Cursos i tallers per a centres educatius (amb codi XTEC)

Cliqueu sobre el tÝtol del taller per a solĚlicitar de participar-hi.

En el termini mÓxim de 48 hores us confirmarem l'activitat, com tambÚ el dia i l'hora. En el cas que no tinguem disponibilitat el dia i l'hora demanats us proposarem l'alternativa mÚs propera a les vostres preferŔncies.


PrimÓria


Imatge dels tallers de primÓria.

Taller "Sˇc diputat / Sˇc diputada"


Us proposem que els vostres alumnes de cinquŔ i sisŔ de primÓria, per mitjÓ del joc de rol, facin de diputats, es constitueixin en grups parlamentaris i elegeixin qui presidirÓ la Generalitat. Els alumnes elaboraran programes de govern, pactaran i votaran i alguns podran ser consellers i proposar projectes de llei.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge de la simulaciˇ de ple de primÓria.

Ple del projecte de simulaciˇ parlamentÓria de primÓria


DesprÚs d'haver participat en un taller i d'haver fet la tasca posterior a l'aula, els alumnes poden complementar l'experiŔncia amb el Projecte de simulaciˇ parlamentÓria, que culmina en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria.

Els centres que presentin els millors projectes de llei podran participar, en representaciˇ de la seva demarcaciˇ territorial, en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria de primÓria, que tindrÓ lloc el quadrimestre o curs segŘent.

El millor projecte de llei es debatrÓ en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria de primÓria. El treball dura un trimestre i consisteix en una tasca conjunta, per mitjÓ de l'Espai virtual, dels alumnes de cada grup classe amb la resta d'alumnes dels centres que participen en el projecte. Al final de l'activitat, els infants seuran als escons que ocupen els diputats al Parlament: seran diputats per un dia.

SecundÓria


Imatge dels tallers de secundÓria.

Taller "Sˇc diputat / Sˇc diputada"


Us proposem que els vostres alumnes de tercer i quart de l'educaciˇ secundÓria obligat˛ria, per mitjÓ del joc de rol, facin de diputats, es constitueixin en grups parlamentaris i elegeixin qui presidirÓ la Generalitat. Els alumnes elaboraran programes de govern, pactaran i votaran i alguns podran ser consellers i proposar projectes de llei.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge dels tallers de secundÓria.

Taller "El nostre Estatut"


Us proposem que els vostres alumnes de l'educaciˇ secundÓria coneguin a grans trets el contingut de la nostra norma institucional bÓsica: l'Estatut d'autonomia de Catalunya.
QuŔ Ús l'Estatut? QuŔ Ús Catalunya? Quina Ús la incidŔncia de l'Estatut en la nostra vida diÓria? Quins sˇn els nostres drets i deures? Quines institucions tÚ la Generalitat? QuŔ sˇn i quines sˇn les competŔncies de la Generalitat? Quin Ús el nostre sistema electoral? Aquestes sˇn algunes de les qŘestions a les quals donarem resposta en aquest taller.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge de la simulaciˇ de ple de secundÓria.

Ple del projecte de simulaciˇ parlamentÓria de secundÓria


DesprÚs d'haver participat en un taller i d'haver fet la tasca posterior a l'aula, els alumnes poden complementar l'experiŔncia amb el Projecte de simulaciˇ parlamentÓria, que culmina en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria.

Els centres que presentin els millors projectes de llei podran participar, en representaciˇ de la seva demarcaciˇ territorial, en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria de secundÓria, que tindrÓ lloc el quadrimestre o curs segŘent.

El treball dura un trimestre i consisteix en una tasca conjunta, per mitjÓ de l'Espai virtual, dels alumnes de cada grup classe amb la resta d'alumnes dels centres que participen en el projecte. Al final de l'activitat, els alumnes seuran als escons que ocupen els diputats al Parlament: seran diputats per un dia.

Batxillerat


Imatge dels tallers universitats.

Taller "Sˇc diputat / Sˇc diputada"


Us proposem que els vostres alumnes de batxillerat, per mitjÓ del joc de rol, facin de diputats, es constitueixin en grups parlamentaris i elegeixin qui presidirÓ la Generalitat. Els alumnes elaboraran programes de govern, pactaran i votaran i alguns podran ser consellers i proposar projectes de llei.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge dels tallers de secundÓria.

Taller "Les comissions"


Us proposem que els vostres alumnes de batxillerat, per mitjÓ del joc de rol, facin de diputats en el si d'una comissiˇ simulada, es constitueixin en grups parlamentaris i debatin un projecte de llei amb una temÓtica emmarcada en l'Ómbit de les competŔncies que estableix l'Estatut d'autonomia de Catalunya. Els alumnes presentaran esmenes, pactaran, votaran i elaboraran un dictamen d'aquest projecte de llei.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge dels tallers de secundÓria.

Taller "El sistema electoral"


Us proposem que els vostres alumnes de batxillerat coneguin les caracterÝstiques del sistema electoral que s'empra en el procediment per a les eleccions al Parlament de Catalunya i que estableix l'Estatut d'autonomia de Catalunya, mentre no hi hagi una llei de Catalunya que en reguli el procediment.
Els alumnes, per mitjÓ del joc de rol i a partir dels resultats d'unes eleccions simulades, treballaran el sistema electoral de representaciˇ proporcional que s'aplica a les nostres eleccions al Parlament de Catalunya.

El taller tÚ una durada aproximada d'una hora i mitja i Ús una activitat gratu´ta.

Imatge de la simulaciˇ de ple de batxillerat.

Ple del projecte de simulaciˇ parlamentÓria de batxillerat


DesprÚs d'haver participat en un taller i d'haver fet la tasca posterior a l'aula, els alumnes poden complementar l'experiŔncia amb el Projecte de simulaciˇ parlamentÓria, que culmina en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria.

Els centres que presentin els millors projectes de llei podran participar, en representaciˇ de la seva demarcaciˇ territorial, en el Ple del Projecte de simulaciˇ parlamentÓria de batxillerat, que tindrÓ lloc el quadrimestre o curs segŘent.

El treball dura un trimestre i consisteix en una tasca conjunta, per mitjÓ de l'Espai virtual, dels alumnes de cada grup classe amb la resta d'alumnes dels centres que participen en el projecte. Al final de l'activitat, els alumnes seuran als escons que ocupen els diputats al Parlament: seran diputats per un dia.