Llei del canvi climàtic

Vídeo de la Ponència de la Comissió de Medi Ambient i Sostenibilitat

Projecte de llei del canvi climàtic


El Projecte de llei del canvi climàtic vol contribuir a l'assoliment d'una societat sostenible i econòmicament competitiva, amb baixes emissions de gasos amb efecte d'hivernacle i millor adaptada als impactes associats al canvi climàtic (art. 1). El text del projecte pretén consolidar la tasca feta els darrers vint anys, especialment des de l'any 2005, per a aturar o frenar el canvi climàtic i els impactes que en deriven. Al mateix temps, pretén que Catalunya pugui participar activament en el paper decisiu que Europa vol tenir en el trànsit cap a una economia de baixa intensitat en carboni i un desenvolupament sostenible que faci possible una societat menys vulnerable i més avançada.

Situació actual: Aprovada

  • 25 aportacions
  • 2 comentaris
  • 25 respostes

Anterior

Pàgina 2 de 5

Següent

  • Xavier Roset 20/02/2017 - 00:42

    En respecte al projecte de llei de canvi climàtic pel que fa a l'energia de l'article 14 caldria una revolució energètica i un canvi de model energètic en el camí decidit de començar a invertir en energia renovabel per aconseguir l'objectiu de conseguir que en els propers anys sigui del 100%. La transició energètcia esta documentada al pla que porta el seu nom i que ha estat presentat el darrer desembre. Cal que hi hagi una concordància entre les dues lleis per tal de no augmentar la dependència i el deute energètic i començar la construcció de fons totalment renovables i deixar de cremar combustobles fòsils, fer servir energia nuclear i deixar de cremar residus. Molts estudis i documentacions demostren la viabilitat de la Transició Energètica i Catalunya ha d'aprofitar el nou paradigma per iniciar decididament aquest camí.
    També cal una empenta decidida vers uns model d'energia descentralitzada i distribïda on cada usuari pugui generar el que li cal i poder vendre o compratir a la xarxa local. En aquest sentit cal una aposta per consumir productes locals i aportar mesures pel decreixement per tal de reduir el comsum energètic.
    La tecnologia per suplir el que consumim amb centrals renovabels ja existeix i només cal implementar-la.
    En els capitols de residus quan es parla de valorització s'hauria d'especificar que no es prohiveix incinerar ni fer-lo servir de combustible en les indústries que obtenen benefiics per no cremar així fuel-oil.
    Més que unes recomanacions caldria un canvi de model energètic qque comporta una revolució de les estructures de comerç i producció i un canvi de model econòmic tal com l'entenem ara.

    icona tancar regió d'aportació

    Per a poder fer una aportació, un comentari, subscriure's a un debat o participar a l'enquesta, cal estar registrat a l'espai "El meu Parlament", que us permet també personalitzar l'accés al web del Parlament i gestionar les vostres subscripcions.

    - Si ja sou usuari registrat cliqueu aquí per identificar-vos.

    - Si no esteu registrat cliqueu aquí per a registrar-vos.

  • Sr. Xavier 18/11/2016 - 11:50


    Full de ruta en L'abastament d'aiguai d'energia en el Llibre blanc de la Transició Nacional de Catalunya
    Disposar d'un bon sistema propi de regulació i gestió del mercat energètic que asseguri la competitivitat de l'oferta i el respecte pel medi ambient.
    Establir i desenvolupar les bases, la reglamentació, la planificació i el desplegament del sistema energètic català. Això implicaria negociar els principals traspassos o usos d'instal·lacions, organismes reguladors i operadors (ara espanyols) i serveis per si calgués replicar-los a nivell català
    Dur a terme una auditoria de tot el sistema per tenir-ne un coneixement acurat i poder donar un servei adequat, ponderat econòmicament en funció dels costos reals.
    Incrementar l'autosuficiència energètica, disminuir la dependència dels combustibles fòssils i millorar i potenciar l'eficiència energètica en tot el procés de generació, transport i, sobretot, en la reducció del consum d'energia final i primària.

    icona tancar regió d'aportació

    Per a poder fer una aportació, un comentari, subscriure's a un debat o participar a l'enquesta, cal estar registrat a l'espai "El meu Parlament", que us permet també personalitzar l'accés al web del Parlament i gestionar les vostres subscripcions.

    - Si ja sou usuari registrat cliqueu aquí per identificar-vos.

    - Si no esteu registrat cliqueu aquí per a registrar-vos.

  • Benjamí 10/11/2016 - 13:20

    Possiblement molts creguin que sigui una idea absurda però crec que complementàriament a les mesures que s'adoptin, seria bo plantar milers d'arbres, mitjançant un aprofitament de l'espai en desús, en el qual no s'hi produeix res, estic parlant d'illetes, giroles, vorals, etc; espais totalment morts que passen desapercebuts i que s'hi podrien plantar arbres, arbustos i plantes autòctones, en tot cas s'hauria d'estudiar quin tipus d'arbre o arbust plantar, depenent de les circumstàncies de cada cas i zona. Al mateix temps cal dir que al ser autòcton es molt probable que el manteniment sigui nul.
    A primera vista milloraríem paisatgísticament tot Catalunya, al mateix temps que es faria justícia i tornaríem a la natura el que la humanitat ha destruït, milloraríem l'aire que respirem guanyant en salut i també per l'efecte sanador dels boscos "teràpia de bosc" a nivell mental. Però lo millor de tot, es que sense adonar-nos-en combatríem l'afecte hivernacle , ja que els arbres absorbeixen el diòxid de carboni, evitant que vagin a l'atmosfera. Tots hi guanyem a plantar!

    icona tancar regió d'aportació

    Per a poder fer una aportació, un comentari, subscriure's a un debat o participar a l'enquesta, cal estar registrat a l'espai "El meu Parlament", que us permet també personalitzar l'accés al web del Parlament i gestionar les vostres subscripcions.

    - Si ja sou usuari registrat cliqueu aquí per identificar-vos.

    - Si no esteu registrat cliqueu aquí per a registrar-vos.

    • Grup Parlamentari de Junts pel Sí 17/11/2016 - 15:38

      Moltíssimes gràcies per la teva aportació i cap idea és absurda. A nivell de diferents ajuntaments es promou l'increment de zones verdes i des del govern de la Generalitat es promou la reforestació de zones afectades per incendis. Alhora, també es busca incrementar les zones protegides a CAtalunya com serien els futurs parcs naturals de l'Alt Ter, Montsec i Muntanyes de Prades. Igualment, a causa de l'abandonament de molts camps, el bosc està creixent cada any a Catalunya, especialment a base de pi blanc (pinus halepensis) i matolls.

  • Andreu Arbó 23/10/2016 - 11:54

    - Com vol fer BCN, les ciutats amb bon accés de transport públic s'hauria d'evitar l'ús del transport que usin combustibles fòssils. I tots els pobles turístics haurien de cobrar als vehicles (sobretot del turisme, no pas dels habitants anuals).
    Per dur-ho a terme podria haver-hi parquímetres que cobrin pel tipus de cotxe, aquells que contaminin més cobrar més, els que no contaminin en alguns casos ni cobrar.
    Els pobles turístics que actualment no tenen zona d'aparcament que es pagui, podrien comprar els parquímetres de les ciutats que modifiquen els parquímetres actuals per moderns. Els habitants anuals podrien tenir una targeta que no els calgués pagar als parquímetres.

    icona tancar regió d'aportació

    Per a poder fer una aportació, un comentari, subscriure's a un debat o participar a l'enquesta, cal estar registrat a l'espai "El meu Parlament", que us permet també personalitzar l'accés al web del Parlament i gestionar les vostres subscripcions.

    - Si ja sou usuari registrat cliqueu aquí per identificar-vos.

    - Si no esteu registrat cliqueu aquí per a registrar-vos.

    • Grup Parlamentari de Junts pel Sí 02/11/2016 - 14:44

      Certament és així, a banda que hem de canviar tot el model de mobilitat actualment vigent a on primi el transport públic mogut per energies renovables i el compartit quan s'escaigui.

    • Grup Parlamentari de Catalunya Sí que es Pot 15/11/2016 - 16:52

      Gràcies per la teva participació. Totes les idees per millorar i facilitar la mobilitat i fer els pobles i ciutats més confortables seran ben rebudes pels municipis i poden servir per dissuadir a la ciutadania d'accedir en transport privat. Encarir els períodes d'aparcament, els temps, o les potencies del vehicle o per tipus de combustible, és una d'elles, però no oblidem que aquestes mesures han de ser transitòries cap a un model de transport on no calgui el vehicle privat.
      També hem de recordar que els municipis són sobirans respecte a la implantació de cobraments per aparcament i altres mesures de regulació del trànsit.

  • Oriol Teruel 17/10/2016 - 08:48

    Creiem que Catalunya ha de ser pionera en energia verda i un exemple a seguir en matèria mediambiental, ja que gaudeix de la capacitat, la voluntat i els medis per poder fer-ho. Les nostres propostes són:
    1.- Un impost ambiental sobre la industria càrnica ja que aquesta és la principal causant del canvi climàtic (com s'està fent a Dinamarca).
    2.- Incentius per la compra de vehicles híbrids o elèctrics: 0 impostos de matriculació, petges gratis o aparcament gratis en zones verdes i blaves.
    3.- Pel 2030 que totes les industries i habitatges obtinguin com a mínim el 50% de l'energia de fonts renovables.

    icona tancar regió d'aportació

    Per a poder fer una aportació, un comentari, subscriure's a un debat o participar a l'enquesta, cal estar registrat a l'espai "El meu Parlament", que us permet també personalitzar l'accés al web del Parlament i gestionar les vostres subscripcions.

    - Si ja sou usuari registrat cliqueu aquí per identificar-vos.

    - Si no esteu registrat cliqueu aquí per a registrar-vos.

    • Grup Parlamentari de Junts pel Sí 02/11/2016 - 14:40

      Moltíssimes gràcies. Tens més informació sobre aquest impost que esmentes del punt 1? El meu correu és ferran.civit@parlament.cat.

    • Grup Parlamentari de Catalunya Sí que es Pot 15/11/2016 - 16:15

      Agraïm totes aquestes aportacions. Efectívament, així com apuntes, la fiscalització i les seves excepcions és un dels grans capítols a desenvolupar de la llei i són mesures a mig termini però no prou estimuladores si volem un compromís real amb la descarbonització. Per això aquests imposts o taxes han d'anar acompanyats d'un canvi de model on el consum de carn, la utilització del vehicle privat o el canvi a empreses/cooperatives comercialitzadores i productores d'energia d'origen renovable.

Anterior

Pàgina 2 de 5

Següent