Formulo la següent petició al Parlament de Catalunya en virtut de la
LLEI 21/2003, de 4 de juliol, de foment de la pau
crec estar emparat per sol·licitar , que el Parlament de Catalunya es posicioni contrari a les accions del Govern espanyol o la Unió Europea quan facilitin una escala bel·licista a nivell internacional i principalment en els següents àmbits :
1) Al suport econòmic i militar cap a països que estiguin en guerra o conflicte bel·lic.
2) A l'augment del pressupost en despesa militar per al ministeri de Defensa Espanyol.
3) A la compra i venda d'armes a països en guerra o conflicte armat.
4) A les subvencions a la indústria militar per part del Govern Espanyol o la Unió Europea.
Pel que fa a la conselleria d'Unió Europea i Acció Exterior sol·licitaria les següents accions per fomentar la pau :
a) Traslladar a Espanya i l' Unió Europea la posició pacifista de Catalunya i la seva disconformitat amb l'actitud bel·licista que han pres en els darrers temps.
b) Vigilar, sancionar i prohibir aquelles entitats financeres o empreses que s'estiguin lucrant dels conflictes armats.
c) Comunicar a nivell internacional d'una posició neutral per part de Catalunya a qualsevol guerra declarada per tal que surti d'objectius d'agressió nuclear en tot el territori català.
d) Facilitar l'ajuda humanitària i l'evacuació dels civils en països agredits militarment especialment els grups de població civil més vulnerables.
Sol·licito que el Parlament compleixi aquesta llei ja que no es pot considerar en foment de la pau el permetre que es pugui realitzar tot aquest tipus d'activitats beliques per part del Govern Espanyol i que des de Catalunya es permeti i es recolzi.