Escrit relatiu a la modificació del Decret llei 34/2020, de mesures urgents de suport a l'activitat econòmica

Data de la petició:
18/02/2021
Núm. expedient:
126-00009/13
Situació:
Closa
Núm. adhesions:
0

Tràmits

  • Presentació al Registre de la iniciativa (08/07/2021)

  • Admissió a tràmit de la petició (24/02/2022)

  • Valoració de la petició i tramesa a la comissió (24/02/2022)

  • Tramesa als grups parlamentaris (01/03/2022)

  • Trasllat de la informació al peticionari (01/03/2022)

  • Finiment de la tramitació (01/03/2022)

Text de la petició

Després de contactar amb el SÍNDIC de GREUGES i fer-li arribar la meva queixa, ells mateixos m´indiquen que no poden intervenir, segons indiquen no observen cap intervenció d´administració pública, sino que el problema rau en l´articulat de una normativa existent, però em diuen que puc fer a la COMISSIÓ DE PETICIONS del parlament una sol·licitut de canvi legislatiu, i així ho faig.
Es tracta del Decret llei 34/2020 d´octubre de mesures urgents de suport a l´activitat ecònomica desenvolupada als locals de restauració arrendats, i validada per la resolució 1005/XII, considero que no s´ha tingut en compte la dificil situació en la que ens trobem els petits propietaris, en el meu cas l´únic ingrés era el lloguer del local en el que vam treballar els meus pares i jo des de fa més de 50 anys, al 2018 per motius de salut vaig tenir que traspassar el negoci, el decret-llei deixa sense saber com es cobraran els imports impagats, apart d´intervenir en un contracte privat entre dos parts, i fer-se solidaris cap a una part només.
Les quantitats no satisfetes tindrien que poguer ser retornades als propietaris en un periode de temps que podria ser d´un any, o causar una garantia de retorn a recuperar posteriorment, això estalviaria reclamacions de caire legal que a fet segur es produiran.