El Ple ha aprovat aquest migdia una resolució de JxCat sobre la restitució de les institucions, transaccionada amb la CUP, i la majoria de punts d'una de CatECP sobre el restabliment de l'autogovern, la sobirania del Parlament i el desbloqueig.
En canvi, la cambra ha rebutjat les propostes de resolució que havien presentat Cs, sobre el desbloqueig de la situació de crisi institucional i política, el PSC-Units, sobre l'acord i el canvi, i el PPC, sobre la normalització de les funcions del Parlament i la investidura del president de la Generalitat.
En el debat de les propostes hi han intervingut Inés Arrimadas (Cs), Quim Torra (JxCat), Marta Rovira (ERC), Miquel Iceta (PSC-Units), Xavier Domènech (CatECP), Carles Riera (CUP) i Xavier García Albiol (PPC).
Després de les intervencions dels grups, la sessió ha continuat amb les votacions de les propostes. Els diputats Jordi Sànchez (JxCat) i Oriol Junqueras (ERC), en presó preventiva, han delegat els seus vots en Jordi Turull i Marta Rovira respectivament.
El ple havia de començar a les deu, però ho ha fet passades les onze, un cop la Mesa ha rebutjat les peticions de reconsideració de Cs, el PSC-Units i el PPC amb relació a l'admissió a tràmit de les esmenes de la CUP en la proposta de JxCat.
Aquest ha estat el primer ple després de la sessió constitutiva, el 17 de gener.