Notícies

El 62% del personal de l'Administració parlamentària teletreballa

Dilluns, 27 d'abril de 2020. Barcelona

El 62% del personal de l'Administració parlamentària teletreballa

Parlament de Catalunya. 2020

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

L'Administració parlamentària s'ha hagut d'adaptar a les mesures de confinament decretades arran de la pandèmia del coronavirus per dur a terme les seves tasques. De les 211 persones que actualment formen part de la plantilla del Parlament, el 62% treballen telemàticament des de casa per continuar oferint els seus serveis als grups parlamentaris, als ciutadans i als mitjans de comunicació.

Des que el 13 de març la Mesa va decretar serveis mínims i va reduir l'activitat del Parlament davant l'emergència sanitària provocada pel coronavirus, el Parlament ha facilitat fins a quaranta ordinadors portàtils a professionals que duen a terme tasques administratives o tècniques perquè treballin des de casa connectats al sistema de l'Administració parlamentària, i seixanta més ho fan amb els seus propis equips.

Els portàtils distribuïts aquests dies se sumen als que ja tenien a la seva disposició els directors o caps de departament i els lletrats com a eina complementària per poder complir les seves funcions.

Així, doncs, actualment 131 persones de la plantilla del Parlament teletreballen. La resta de personal que no ho pot fer per la naturalesa de la seva feina es manté a disposició de la institució i fa tasques puntuals amb els seus propis equips.

Durant la primera setmana després que la Mesa fixés els serveis essencials per garantir el funcionament de la institució, setanta-dues persones van treballar presencialment al Palau del Parlament. Aquesta xifra s'ha anat reduint durant les setmanes posteriors paral·lelament a l'enduriment de les mesures de confinament.

Actualment una trentena de persones treballen presencialment aplicant totes les mesures de prevenció per evitar els contagis, per, entre altres tasques, garantir el funcionament de les reunions telemàtiques de la Mesa, de la Junta de Portaveus o de les comissions legislatives, o gestionar els tràmits relacionats amb la seguretat social o el pagament de les factures als proveïdors. El ple de divendres, en què la cambra va aprovar els pressupostos de la Generalitat per a aquest any, va comportar el treball presencial d'una setantena de professionals, molts dels quals van fer torns.

El registre funciona també de forma telemàtica, i tots els departaments continuen atenent les necessitats i peticions dels diputats i dels mitjans de comunicació.

D'altra banda, el Parlament es manté obert a la ciutadania. Així, a més d'atendre les seves consultes, la pandèmia ha comportat que s'hagin posat en marxa iniciatives com les visites virtuals guiades, que permeten mantenir els ciutadans prop de la primera institució de Catalunya.

Sessions i vot telemàtic
Des del 17 de març, la Mesa s'ha reunit de manera telemàtica cinc vegades, la Junta de Portaveus, tres, i la Mesa Ampliada, una. Demà la Mesa i la Junta de Portaveus ho faran novament.

El 25 de març, el president de la Generalitat, Quim Torra, es va reunir telemàticament amb els líders dels grups i subgrups parlamentaris per explicar l'acció del Govern per fer front al coronavirus, i des del 6 d'abril els consellers compareixen, també telemàticament, davant les comissions legislatives respectives per informar de la gestió de la crisi des de cadascun dels departaments. Fins avui s'han fet ja dotze de les tretze compareixences previstes, que han comportat prop de seixanta hores de reunions.

El 17 d'abril també es va reunir telemàticament la ponència conjunta que elabora la proposta de reforma del Reglament, l'única que actualment ho fa, per acord de la Junta de Portaveus, i demà a la tarda ho tornarà a fer.

Al ple de divendres els diputats van poder votar telemàticament per primera vegada a la història del Parlament. Durant la sessió, amb una vintena de diputats a l'hemicicle, es van fer més de 200 votacions, en què 18 diputats van votar presencialment (1 de Cs, 5 de JxCat, 6 d'ERC, 3 del PSC-Units, 1 de CatECP, 1 de la CUP i 1 del PPC), 25 (JxCat) ho van fer telemàticament i 91 van delegar el vot en membres dels seus grups o subgrups parlamentaris presents a l'hemicicle (35 de Cs, 3 de JxCat, 26 d'ERC, 14 del PSC-Units, 7 de CatECP, 3 de la CUP i 3 del PPC).