El ple monogràfic sobre la situació d'emergència social, la reactivació econòmica, la gestió pública i la necessitat d'una resposta institucional ha acabat aquesta tarda amb l'aprovació de quaranta resolucions, tretze de les quals per unanimitat.
Les resolucions aprovades, que inclouen textos de tots els grups, tracten de la renda mínima, els desnonaments, la pobresa energètica, l'augment de les beques menjador, la derogació de la reforma laboral -en què el grup de JxSí ha votat en sentits diferents-, el sistema sanitari, un nou salari mínim català, el cànon de l'aigua, la reconversió de l'ICF en un banc públic, els refugiats, la pobresa infantil, la igualtat entre homes i dones, els treballadors autònoms, el pagament del deute, les tarifes de transport públic, la dependència i la creació d'una comissió de seguiment dels acords aprovats, entre d'altres.
El ple monogràfic va començar ahir al matí amb les intervencions dels grups sol·licitants, el PSC i CSQP, de la plataforma Pobresa Zero -era la primera vegada que una entitat intervenia al ple-, del govern i dels grups parlamentaris, i ha continuat aquesta tarda amb el debat i la votació de les propostes de resolució. Els diputats que les han presentades són Chakir el Homrani (JxSí), Noemí de la Calle (C's), Raül Moreno (PSC), Jèssica Albiach (CSQP), Fernando Sánchez (PPC) i Anna Gabriel (CUP).
Des de la tribuna de públic del saló de sessions, han seguit el ple representants de diverses entitats.