Notícies

El Parlament se suma a les accions de la fiscalia contra els autors de les agressions a diputats de dimecres i es reserva el dret d'exercir accions penals i civils més endavant

Dimarts, 21 de juny de 2011. Palau del Parlament

La mesa durant la reunió d'aquest matí

Parlament de Catalunya. 2011

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

La mesa ha acordat aquest matí per unanimitat sumar-se a les diligències obertes pel ministeri fiscal contra els autors de les coaccions i agressions que alguns diputats van patir el 15 de juny als accessos del parc de la Ciutadella, i es reserva el dret d'exercir més endavant accions penals i civils, segons que ha anunciat la presidenta, Núria de Gispert.

L'acord de la mesa, que la presidenta traslladarà avui a la fiscal superior de Catalunya, Teresa Compte, diu:

"Davant els comportaments, les conductes i les actituds violentes i intimidatòries que es van produir el passat dia 15 d'aquest mes als accessos al parc de la Ciutadella amb l'objectiu d'impedir l'assistència dels diputats i les diputades a la sessió plenària convocada per a aquell dia i alterar el normal funcionament de la cambra, la mesa del Parlament, en la sessió tinguda el dia d'avui, ha adoptat per unanimitat els acords següents:

1. Considerar que aquests fets, protagonitzats per una part dels manifestants, poden ser, per la seva naturalesa i gravetat, constitutius de delicte, especialment dels tipificats als articles 494 i 498 del codi penal.

2. Instar el ministeri fiscal perquè, en el marc de les diligències obertes arran dels esmentats fets i d'acord amb el principi de col·laboració institucional que estableixen els articles 10 i 11.2 de l'estatut orgànic del ministeri fiscal, exerceixi l'acció penal i civil contra els presumptes responsables.

3. Oferir al ministeri fiscal la col·laboració del Parlament en la investigació dels fets i la preparació de les accions legals corresponents.

4. Reservar-se l'exercici de les accions penals i civils que puguin correspondre al Parlament derivades dels fets succeïts el dia 15 de juny de 2011 al parc de la Ciutadella, sens perjudici dels acords anteriors.

5. Facultar la presidenta del Parlament per traslladar els anteriors acords a la fiscal superior de Catalunya, fer-ne el seguiment corresponent i donar-ne compte a la mesa."