Notícies

La presidenta lliura els diplomes als vuit senadors designats pel Parlament

Divendres, 11 de febrer de 2011. Palau del Parlament

La presidenta amb els senadors, membres de la mesa i diputats

Parlament de Catalunya (Ramon Boadella Queralt). 2011

Vegeu la galeria d'imatges (2 imatge/s)

La presidenta, Núria de Gispert, ha lliurat aquest migdia els diplomes als vuit senadors que el ple va designar dimecres per representar la Generalitat a la cambra alta espanyola. De Gispert ha destacat la paritat dels nous senadors i els ha demanat que defensin els interessos de Catalunya.

Els vuit senadors són Coralí Cunyat, Eva Parera, Joan Maria Roig, Jordi Vilajoana (CiU), Assumpta Baig, Joan Sabaté (PSC), Alícia Sánchez-Camacho (PPC) i Joan Saura (ICV-EUiA). Tres ho són per primera vegada.

Durant l'acte, al despatx d'audiències, la presidenta ha demanat a Parera, Cunyat i Saura que "en els seus primers passos s'emmirallin en els altres senadors catalans", i s'ha adreçat especialment a l'exconseller per demanar-li que en aquesta nova etapa apliqui els coneixements adquirits a la conselleria i a la presidència de les comissions bilaterals estat-Generalitat. Als senadors que repeteixen en el càrrec, els ha demanat que continuïn la "bona feina feta".

A l'acte hi han assistit el vicepresident primer, Lluís Maria Corominas; els secretaris primer i quart, Jordi Cornet i Dolors Batalla; la secretària general, Imma Folchi, que ha llegit la resolució de designació dels senadors; els presidents dels grups de CiU i el PSC, Oriol Pujol i Joaquim Nadal respectivament, i diversos diputats de tots els grups.