Presentació als sindicats, patronals i col·legis professionals del document de la Comissió d'Estudi sobre la Immigració
Dilluns, 15 d'octubre de 2001. Parlament de Catalunya
En el marc de la ronda de trobades que ha iniciat la Comissió d'Estudi sobre la Problemàtica de la Immigració a Catalunya, dilluns 15 d'octubre, diputats i experts, encapçalats pel President del Parlament, Joan Rigol, i la Mesa, es van reunir amb representants dels sindicats, les patronals i els col·legis professionals.
A aquesta segona jornada de treball, després de la que el 8 d'octubre va reunir als representants del món local, hi eren convidats els sindicats Comissions Obreres (CCOO), la Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC), Unió de Pagesos i la Unió general de Treballadors (UGT), tot i que aquest darrer no va poder assistir a la trobada. Per part de la patronal hi van participar representants de Foment del Treball i PIMEC-SEFES. I en nom dels col·legis professionals es van posicionar sobre el document de la Comissió d'Immigració, els representants dels col·legis de metges, d'advocats i de graduats socials de Barcelona.
En sortir de la reunió, el secretari general de CCOO, Joan Coscubiela va explicar que tant CCOO, com Unió de Pagesos i el sindicat USOC, així com el Col·legi d'advocats, van coincidir en fer un elogi del contingut de l'informe però també van destacar que «aquest document només serà útil si es tradueix en accions polítiques, perquè el Govern català no te cap iniciativa política sobre aquest tema», segons Coscubiela. En aquest sentit el secretari general de CCOO va dir que «el fet que la Generalitat no tingui competències en matèria d'estrangeria no pot ser una coartada per no prendre cap acció política en matèria d'immigració».
Per la seva banda, la professora del departament de Geografia de la Universitat autònoma de Barcelona, i experta de la Comissió, Àngels Pasqual, va coincidir amb Joan Coscubiela en què «és important fer polítiques de desenvolupament de les qüestions que la societat catalana pot abordar, qüestions socials bàsiques que a la vegada serien una bona política immigratòria que servís per a tots els immigrants i pels que no ho són».
Fotos: Valls