Presentació del document «L'educació de la gent jove, una declaració a l'alba del segle XXI»
Dilluns, 25 de febrer. Saló de Passos Perduts del Parlament
El President del Parlament, Joan Rigol, va presidir dilluns, 25 de febrer, l'acte de presentació del document «L'educació de la gent jove, una declaració a l'alba del segle XXI», impulsat per diverses institucions educatives internacionals i que els moviments confessionals i laics catalans d'escoltisme i d'esplai han donat a conèixer a la societat catalana.
La presentació del document, a càrrec de l'exdirector general de la UNESCO, Federico Mayor Zaragoza, es va fer en el decurs d'un acte al qual van assistir més de 300 persones, majoritàriament joves, que es va fer al Saló de Passos Perduts del Parlament. L'acte de presentació del document va comptar amb la presència de la consellera d'Ensenyament, Carme-Laura Gil, i el conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació, Andreu Mas-Colell, a més dels Membres de la Mesa i diputats dels diferents Grups Parlamentaris.
A la presentació van intervenir els principals responsables de la Coordinació Catalana de Colònies, Casals i Clubs d'Esplai; Escoltes Catalans; Esplais Catalans, i Minyons Escoltes Guies de Sant Jordi de Catalunya. Les quatre entitats organitzadores van remarcar la funció social de l'associacionisme educatiu, el treball altruista que fan, van reivindicar un model basat en la participació democràtica dels joves i van destacar l'important tasca que fan en l'educació dels joves i infants en l'estimació i coneixement del nostre país.
Durant el seu discurs, el President del Parlament, Joan Rigol, va lloar la tasca desenvolupada per aquestes entitats, de les quals va dir que «ens recorden a tots que l'exercici de la llibertat compet als ciutadans i també als polítics». Segons Rigol «vostès venen amb el compromís de dedicar-se a l'educació en el temps de lleure, a exigir-nos un compromís, i el compromís és saber que tots estem perquè els ciutadans puguin exercir amb llibertat allò que duen a dintre».
De la seva banda, l'exdirector general de la UNESCO, Federico Mayor Zaragoza, va dir que el document presentat «és un document breu, lluminós, que des d'ara s'ha de difondre a la societat» perquè, segons va dir, «recull principis que s'han de recordar perquè són ingredients absoluts per a una bona educació» i per a fer «fàcil l'educació com a sobirania personal, per a actuar per un mateix i no al dictat».
Fotos: Valls