Reunió de la Comissió Política per a la Convenció Catalana
per al debat sobre el futur de la Unió Europea
Dijous, 19 de setembre de 2002. Palau del Parlament
La Comissió Política per a la Convenció Catalana per al debat sobre el futur de la Unió Europea es va reunir el passat 19 de setembre al Palau del Parlament sota la presidència del president del Parlament, Joan Rigol, i de la Generalitat, Jordi Pujol. A la reunió també assistir el vicepresident primer del Parlament, Higini Clotas; el secretari general del Patronat Català Pro Europa, Carles Gasòliba, i el director executiu del Patronat, Casimir de Dalmau. En representació dels grups parlamentaris van assistir Ramon Camp i Josep Antoni Duran i Lleida (CiU), Joaquim Nadal i Raimon Obiols (SOC-CpC), Dolors Nadal i Julio Añoveros (PP), Joan Ridao i Jaume Rañé (ERC) i Rafael Ribó d'ICV.
En sortir de la reunió, el president del Parlament, Joan Rigol, va explicar que la Convenció Catalana per al debat sobre el futur de la Unió Europea accelerarà els seus treballs per tal d'enllestir el seu informe al mes de desembre amb la intenció que la Convenció Europea, presidida per Valery Giscard d'Estaing, pugui prendre en consideració el seu contingut per a la redacció de la futura Constitució Europea.
Rigol va explicar també que el President de la Generalitat va informar als membres de la Comissió Política dels contactes que ha mantingut amb representants de la Convenció Europea i del contingut del seu darrer viatge a Brussel·les, durant el qual va presentar a Giscard d'Estaing la iniciativa catalana. Segons Rigol, Jordi Pujol va explicar que durant la reunió d'Estaing va mostrar la seva «sorpresa» per l'interès de Catalunya en fer aportacions a la Convenció davant la «certa indiferència general» que ha despertat el tema en altres territoris europeus.
Fotos: Valls