El president del Parlament participa en la inauguració de l'Internet Global Congress de Barcelona
Dilluns, 10 de maig de 2004. Recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona
El president del Parlament, Ernest Benach, ha participat avui en la inauguració a Barcelona de la sisena edició de l'Internet Global Congress (IGC/INET 2004), en la qual han intervingut també el president de la Generalitat, Pasqual Maragall, que ha presidit l'acte, i l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, entre altres.
El president de la cambra ha parlat de l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la política, que de moment és insuficient, ha dit, per apropar-se als ciutadans. Benach ha posat com a exemples de la posada en pràctica de les TIC el web del Parlament de Catalunya i les proves pilot del sistema electrònic de votació en cinc meses electorals durant les darreres eleccions al Parlament. Segons ha dit, «ara és el moment de fer un salt qualitatiu i quantitatiu en l'ús de les noves tecnologies per aconseguir una interrelació millor entre la ciutadania i la política del nostre país».
Ernest Benach ha explicat que el Parlament ha de tenir un paper prioritari en aquest procés, «com a símbol i, alhora, protagonista de la política catalana». Pel president del Parlament, l'objectiu és que amb les TIC «s'assoleixi més transparència; més implicació i participació ciutadana; el seguiment dels ciutadans de la tasca dels seus representants; l'apropament del territori; una redefinició del rol exercit pels dirigents i representants polítics, i una substitució, en l'àmbit mediàtic, de la política de les declaracions per la política dels fets».
Finalment, el president de la cambra ha sostingut que no només s'ha de fer ús de les TIC, sinó també difondre'n l'existència i informar de les possibilitats que ofereixen, com ara les que actualment aporten el Parlament on line o el Canal Parlament de televisió. Benach creu que cal evitar l'analfabetisme digital i el risc de l'analfabetisme polític posant a l'abast de tothom aquestes tecnologies i integrant-ne l'ús en la vida política i en la relació amb el poble.
L'IGC/INET 2004 reunirà fins al divendres que ve uns 2.600 especialistes sobre Internet d'arreu del món. D'altra banda, demà dimarts, 11 de maig, l'oficiala major del Parlament, Imma Folchi, participarà en una ponència sobre participació i noves tecnologies al Parlament de Catalunya i l'ús de les TIC en l'apropament de la política al ciutadà. En aquesta ponència també hi participaran el director de CAT365, Manel Sanromà, i la responsable de l'àrea democràcia a la web, de la Fundació Bofill, Laia Torras. La diputada Teresa Serra, membre de la Comissió Permanent de Legislatura per a la Societat de la Informació, moderarà la sessió.