CiU i el PPC han presentat tres mocions subsegüents a les interpel·lacions que van fer el darrer ple, perquè es debatin i votin a la sessió que comença el 12 de maig. CiU n'ha presentat dues, sobre la desocupació dels joves i la situació de la formació professional, i el PPC, una, sobre la gestió de la immigració irregular.
A la moció sobre la desocupació dels joves, CiU insta el govern a mantenir i reforçar les polítiques actives d'ocupació adreçades específicament als joves, amb més convocatòries i major dotació econòmica per a les escoles taller, les cases d'ofici i els tallers d'ocupació, i a dur a terme la reforma del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), perquè la intermediació laboral que fa s'adeqüi al mercat de treball de Catalunya.
Pel que fa a la moció sobre la situació de la formació professional, CiU insta el govern, entre d'altres coses, a dissenyar i aplicar un programa d'orientació professional perquè els joves puguin triar amb encert els estudis i afrontar, així, amb garanties el futur personal i professional, a reforçar el paper de l'orientador del món empresarial, a incrementar els graduats en cicles formatius d'FP amb mesures especials, i a aconseguir que en un termini màxim de cinc anys es completi la integració dels subsistemes d'FP de Catalunya.
La moció sobre la gestió de la immigració irregular, presentada pel grup popular, llista un seguit de punts en què, a parer del PPC, s'hauria de basar l'ordenació dels fluxos migratoris i insta el govern a fer diferents gestions tant davant el govern de l'estat com de les entitats municipalistes. Aquestes gestions haurien de servir per establir un contracte d'integració per als immigrants regulars que desitgin establir-se a Catalunya, per impulsar el coneixement, el respecte i l'assumpció de valors, drets i deures que fonamenten la convivència constitucional, per dotar de més recursos econòmics els ajuntaments, i per incrementar la inversió als barris amb més concentració d'immigrants o posar en marxa una política de repatriació àgil i eficaç dels il·legals.
A més, també hi demanen que es promogui la col·laboració entre els mossos d'esquadra, les policies locals i les forces i els cossos de seguretat de l'estat per detectar immigrants irregulars, que es treballi per fer una política europea comuna en aquesta matèria i que es doti les corporacions locals dels instruments necessaris per lluitar contra els problemes de convivència i d'amuntegament.