Notícies

Inaugurada la Setmana del Parlament Universitari

Dilluns, 7 de juliol de 2025. Palau del Parlament

Inaugurada la Setmana de Parlament Universitari

Parlament de Catalunya (Sergi Ramos Ladevesa). 2025

Vegeu la galeria d'imatges (8 imatge/s)

La vicepresidenta primera, Raquel Sans, ha rebut aquest matí els estudiants que participen en l'edició d'enguany de la Setmana del Parlament Universitari (Spuni), que comença avui i acabarà divendres. Durant la jornada d'avui, els alumnes faran diverses formacions i es dividiran en grups parlamentaris simulats. Demà, dimarts, faran la sessió constitutiva de la cambra i elegiran el president o presidenta de la Generalitat en la sessió d'investidura.

La vicepresidenta ha destacat la importància de la Spuni, no només perquè "entra joventut al Parlament de Catalunya", sinó perquè en "aquest context de desafecció política és necessari implicar els joves en la democràcia". En aquest sentit, Sans ha encoratjat els alumnes a "gaudir d'aquesta setmana" i a fer d'"altaveu dels valors democràtics", i ha clos la inauguració anunciant que, com a novetat, aquest any es designaran entre els participants ambaixadors de la Spuni per a cadascuna de les universitats.

En aquesta edició, els participants en aquesta activitat pedagògica es dividiran en cinc grups parlamentaris de famílies ideològiques diferents: socialdemòcrates, liberals, esquerra verda, democratacristians, i conservadors i reformistes.

Un cop s'hagin fet les sessions constitutiva i d'investidura, els universitaris treballaran un projecte de llei d'accés a l'habitatge en el marc d'una comissió simulada de territori i habitatge.

La inauguració ha acabat amb les intervencions del cap del Departament de Relacions Institucionals, Eduard Triay, que ha animat els universitaris a "aprofitar la Spuni al màxim" i ha subratllat que la finalitat última d'aquesta activitat és "entendre què és el Parlament i com funciona", i la responsable de l'activitat, Rosalia Ramon, que ha destacat la "barreja de formació i simulació" que permet als participants "aprendre fent".