Notícies

El president del Parlament inaugura el cicle de conferències de la Cambra de Comerç de Tortosa

Divendres, 3 de març de 2006. Cambra de Comerç de Tortosa

Parlament de Catalunya. 2006

Vegeu la galeria d'imatges (7 imatge/s)

El president del Parlament, Ernest Benach, ha inaugurat avui el cicle de conferències «L'economia i l'empresa a les Terres de l'Ebre. Projecció i Futur», organitzada per la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa, amb una conferència titulada «El territori i la globalització».

El president del Parlament ha estat rebut pel president de la Cambra, Valentí Faura; per l'alcalde de Tortosa, Joan Sabaté; pel delegat del Govern a les Terres de l'Ebre, Lluís Salvador, i pels membres del Comitè Executiu de l'entitat. Abans de començar la conferència, Benach ha visitat les instal·lacions de la Cambra de Comerç de Tortosa i ha signat en el llibre d'honor de l'entitat.

El president del Parlament ha parlat en la seva conferència de la reforma de l'Estatut i ha explicat que «aconseguir un bon Estatut és un repte de país, no de partits, i si hi ha quelcom imprescindible és la unitat».

«Alguns han volgut donar-ho per fet» -ha dit Benach-, «però el procés no està tancat, i fins al darrer minut sempre queda marge per a trobar una fórmula que satisfaci tothom. Al marge del màrqueting, de declaracions i contradeclaracions, fins i tot al marge d'acords publicitats, encara queda molta feina i la unitat o la seva mancança encara és fonamental.»

Benach ha afirmat que «som una nació, ho digui o no l'Estatut, aparegui finalment al preàmbul o a l'articulat, perquè ser nació és una qüestió de voluntat, i la voluntat no es pot imposar», i ha continuat dient que «som sis milions d'habitants i tenim una llengua que ha estat perseguida durant segles, però que, amb tot, contra gairebé tot i tothom, hem aconseguit preservar. Gaudim del valor de la convivència i d'una cohesió social de país que ningú posa en dubte i, en tant que poble, tenim l'obligació de construir un projecte de futur i tenim el dret de decidir el nostre futur.»

Ernest Benach també ha posat èmfasi en la urgència d'un bon finançament, perquè Catalunya «necessita eines i instruments propis per a portar a terme les polítiques que els canvis econòmics i socials exigeixen. Ens cal una acció exterior que potenciï la nostra economia en el món per tal de generar totes les sinèrgies possibles amb els països que ens envolten, però també entre les diferents zones del nostre territori.»

El president ha destacat la importància per a Catalunya de la iniciativa empresarial perquè «és la força que impulsa el desenvolupament d'aquest país», i ha explicat que els empresaris «amb el seu treball marquen el camí del futur i són referent estratègic per a la innovació i la promoció del nostre teixit empresarial. Hem d'anar pel món convençuts que podem ser internacionalment competitius.»

En relació amb l'ordenació del territori, Ernest Benach ha destacat la xarxa de ciutats de grandària mitjana ben travada que té Catalunya i ha destacat que aquesta xarxa «articula el país i, per tant, ser nòdul d'aquesta xarxa esdevé fonamental. Ser capital en el futur és precisament ser un dels nòduls de la xarxa i reivindicar un aprofitament eficient de les potencialitats de les ciutats mitjanes.»

«Des de la convicció que un territori cohesionat és indispensable» -ha continuat el president del Parlament-, «els encoratjo a mantenir ferma l'ambició de futur i, amb diàleg i consens, a continuar treballant en la consolidació de les dades positives de creixement econòmic i demogràfic actuals i en la garantia d'un desenvolupament sostenible per a aquest territori.»

Benach ha explicat que Catalunya no pot quedar exclosa del fenomen de la globalització perquè «el país necessita tenir veu i implicar-se més enllà de les nostres fronteres, per tal de mantenir viva la identitat».

«Defensar la identitat pròpia en el món actual no vol dir tancar-se en una closca, sinó al contrari: és una exigència del món global, que s'alimenta de la diversitat, que té en compte els valors diferencials. Cal que Catalunya s'orienti cap a la projecció internacional perquè només així trobarem el lloc que ens pertoca al món», ha dit el president Benach.

En aquest sentit, el president del Parlament ha afirmat que «hem de caminar de la mà d'altres pobles europeus que representen, com nosaltres, realitats diferenciades, identitats pròpies, però amb projectes compartits que sobrepassen les fronteres estatals. Tots junts, amb un somni comú: una Europa on les persones visquin millor, units però no únics. Aquest és el camí d'Europa.»

Aquesta conferència del president del Parlament és la primera d'un cicle de conferències sobre les potencialitats de creixement de les Terres de l'Ebre que se celebraran a la Cambra de Comerç de Tortosa l'any 2006. El conseller d'Economia i Finances, Antoni Castells, i l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, son algunes de les personalitats que participaran en aquest cicle, que clourà el president de la Generalitat, Pasqual Maragall.