La mesa i la junta de portaveus, a proposta del Grup del PSC-CpC, han designat avui per unanimitat el vicepresident primer, Higini Clotas, president de la comissió d'investigació de l'incendi dels Ports, que es constituirà dilluns a les deu.
La comissió, la integraran 14 membres: 3 diputats de CiU, 3 del PSC-CpC i 2 de cadascun de la resta dels grups, ERC, el PPC, ICV-EUiA i el Mixt. La comissió es constituirà dilluns perquè els grups disposin d'uns dies per preparar el programa i començarà a treballar immediatament.
Clotas ha expressat el seu convenciment que la comissió treballarà amb "eficàcia, serietat, rigor i celeritat", i ha avançat que creu que la investigació es podria tancar en dos mesos, encara que ha puntualitzat que correspon a la comissió fixar el calendari de reunions i els terminis dels treballs.
Així mateix, ha volgut reconèixer el cos dels bombers de la Generalitat i tots els cossos de seguretat per la seva tasca, que, ha assegurat, duen a terme al servei de tots els ciutadans amb eficàcia i posant en risc la seva pròpia seguretat.
D'altra banda, la mesa ha tramitat totes les iniciatives que van presentar els grups i el govern la setmana passada, i també l'informe de fiscalització 29/2009, referent al Consorci Sanitari Integral i corresponent al 2007, presentat per la Sindicatura de Comptes.