Notícies

La vicepresidenta primera explica en un acte a la seu de l'ONU els avenços en la representació de les dones al Parlament

La delegació del Parlament que participa en la sessió anual de l'ONU sobre els drets de les dones es reuneix amb delegacions del Consell d'Europa i del parlament del Quebec

Dimecres, 12 de març de 2025. Nova York

La vicepresidenta primera, Raquel Sans, la secretària quarta de la Mesa, Judit Alcalá, i la secretària primera, Glòria Freixa, a l'arribada a la seu de l'ONU

Parlament de Catalunya. 2025

Vegeu la galeria d'imatges (7 imatge/s)

La vicepresidenta primera, Raquel Sans, ha exposat aquest dimarts a la seu de l'Organització de les Nacions Unides de Nova York la tasca feta pel Parlament per ampliar la representació de les dones i la seva influència política. Sans ha intervingut en un acte organitzat per l'Assembla Parlamentària de la Francofonia dins el marc de la sessió anual de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona.

La delegació del Parlament que participa en la sessió, integrada per la vicepresidenta primera i les secretàries primera i quarta de la Mesa, Glòria Freixa i Judit Alcalá, també ha tingut les primeres trobades bilaterals amb, entre d'altres, representants del Consell d'Europa.

Durant la seva intervenció, la vicepresidenta primera ha destacat que el Parlament de Catalunya ha passat en quaranta-cinc anys del 5% al 50,4% de dones diputades, tot i que ha remarcat que el que és important, "més enllà d'una qüestió numèrica", és garantir que les dones tinguin "una influència real en les decisions polítiques", i, per aconseguir-ho, cal "crear espais de treball inclusius i segurs per a totes i tots". En aquest sentit, Sans ha explicat que el Parlament disposa d'un pla d'igualtat, "ha adaptat els horaris de treball per poder conciliar millor la vida laboral i familiar" i ha adoptat mesures com "un protocol que lluita conta l'assetjament sexual i la discriminació de gènere".

Reunions bilaterals
Durant la seva estada a Nova York, fins divendres, la delegació del Parlament també té previstes reunions bilaterals amb diverses institucions i delegacions que participen en la Comissió. Aquest dimarts a la tarda, hora de Nova York, la delegació s'ha reunit amb membres de la Comissió d'Igualtat de l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa i amb la diputada del Quebec Stéphanie Lachance, i també ha assistit a un acte de la Unió Interparlamentària.

Reunions previstes per a dimecres
Aquest dimecres, les membres de la delegació del Parlament tenen previstes reunions, entre d'altres, amb especialistes en participació política d'ONU Dones, l'organització de les Nacions Unides dedicada a promoure la igualtat de gènere i l'empoderament de les dones, i amb membres de la Comissió d'Equitat de Gènere de l'Ajuntament de Nova York. A més, les diputades del Parlament també es trobaran amb entitats catalanes que participen aquests dies en la sessió de les Nacions Unides i amb membres de la comunitat catalana de Nova York.