El ple d'aquesta setmana ha començat avui a la tarda amb les primeres interpel·lacions dels grups parlamentaris als consellers del Govern, i es reprendrà demà, dimecres, a les nou del matí amb la sessió de control al president de la Generalitat, Salvador Illa, i al Govern. A continuació, el president de la Generalitat compareixerà davant el Ple per informar dels acords de la Junta de Seguretat de Catalunya, a petició de Junts, ERC, els Comuns i la CUP-DT.
Els consellers han respost aquesta tarda set interpel·lacions, sobre les prioritats del Departament de Salut per al 2025 (Comuns), les llistes d'espera amb relació a la dependència i la discapacitat (PSC-Units), les polítiques de joventut (Junts), les associacions i els centres de culte vinculats a processos de radicalització (AC), les actuacions en matèria de política lingüística en l'àmbit municipal (PSC-Units), la defensa de la pesca catalana (Junts) i l'educació pública, de qualitat i en català (CUP-DT). Les tres interpel·lacions restants, sobre la política energètica (Vox), l'equiparació salarial (ERC) i la situació de l'Administració de la Generalitat (PPC), es faran demà a la tarda.
A l'inici del ple, el president, Josep Rull, en compliment de la Moció 111/XII, ha informat la cambra que, segons les dades oficials de l'Organització Internacional de les Migracions, aquest any 2.140 persones han mort o desaparegut a la Mediterrània.