Notícies

El Parlament farà un pla per millorar l'accessibilitat de la institució

Dimarts, 26 de novembre de 2024. Palau del Parlament

Un moment de l'inici de la reunió de la Mesa

Parlament de Catalunya. 2024

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

La Mesa ha reafirmat en la reunió d'avui el compromís del Parlament amb la inclusió i l'accessibilitat per garantir la màxima autonomia de totes les persones i la no-discriminació de les que tenen alguna discapacitat, i en aquest sentit ha acordat iniciar el procés per a la redacció del Pla d'accessibilitat del Parlament.

El primer pas del procés serà fer una auditoria per tenir una diagnosi de la situació actual i de les mesures i accions que la institució ja ha implantat, a fi de dotar-se d'un primer instrument que aplegui les actuacions dutes a terme i defineixi les futures.

A partir d'aquest programa s'iniciarà la redacció del pla, que s'haurà d'adequar al Codi d'accessibilitat de Catalunya, aprovat pel Decret 209/2023, i tindrà cinc grans eixos d'actuació: l'organització per a la gestió de l'accessibilitat, l'adopció de mesures de comunicació, sensibilització i formació, l'adaptació d'infraestructures, la potenciació de mesures per als usuaris independentment de les seves capacitats i el reforç de l'accessibilitat al web institucional.

La voluntat del Parlament és afavorir l'autonomia i la independència tant dels diputats i treballadors com de les persones que el visiten, participen en les activitats que organitza o n'utilitzen l'espai per dur a terme la seva activitat política o professional.

Ja fa anys que el Parlament legisla o impulsa accions per garantir la protecció jurídica de les persones amb discapacitat, promoure'n la integració social, econòmica i laboral i avançar cap a una societat més inclusiva. En l'àmbit legislatiu, un dels màxims exponents en aquesta matèria és la Llei 13/2014, d'accessibilitat.

Altres acords de la Mesa
En la reunió d'avui, entre altres punts, l'òrgan rector de la cambra també ha admès a tràmit la Proposició de llei sobre les defensories i sindicatures locals de greuges, presentada conjuntament per ERC, Junts, el PSC-Units, els Comuns i la CUP-DT, i ha rebut l'informe de la Sindicatura de Comptes de fiscalització dels controls bàsics de ciberseguretat de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, corresponent a l'exercici del 2023.

La Mesa també ha acordat que el 30 de gener es faci la III Jornada de la Pau del Parlament, amb el títol "Perspectives africanes de pau: polítiques i pràctiques", organitzada en col·laboració amb diverses entitats. Així mateix, ha aprovat la petició del Banc de Sang i Teixits perquè el 19 de desembre, coincidint amb un dia de ple, el Parlament aculli una nova jornada de donació de sang.