Notícies

La Mesa fa la tradicional ofrena floral al monument a Rafael Casanova amb motiu de la diada

Dimecres, 11 de setembre de 2024. Barcelona

La Mesa fa la tradicional ofrena floral al monument a Rafael Casanova amb motiu de la diada

Parlament de Catalunya (Sergi Ramos Ladevesa). 2024

Vegeu la galeria d'imatges (6 imatge/s)

La Mesa, encapçalada pel president, Josep Rull, ha participat aquest matí en la tradicional ofrena floral davant el monument a Rafael Casanova. El president ha desitjat una "bona diada nacional a tothom" i ha demanat que aquesta diada serveixi per "recuperar l'orgull i l'autoestima" dels catalans.

A més de Rull, han participat en l'ofrena la vicepresidenta primera, Raquel Sans, i els secretaris de la Mesa Glòria Freixa, Juli Fernàndez, Rosa Maria Ibarra i Judit Alcalà, a més del secretari general del Parlament, Albert Capelleras, i el lletrat major, Miquel Palomares.

El president, en declaracions als mitjans de comunicació, ha dit que "Catalunya és una nació integrada per gent de procedències molt diverses, que no preguntem als nostres conciutadans d'on venen, sinó on volem arribar plegats en progrés, justícia i benestar", que té com a bases "la voluntat de ser, de participar en aquest projecte col·lectiu" i també "una llengua que es pot aprendre, que no és una barrera, sinó un mecanisme d'integració i d'entrada". Rull ha lamentat que "malauradament, un any més" es commemora la diada "amb ciutadans a l'exili" i ha recordat la situació de Carles Puigdemont, Toni Comín i Lluís Puig.

Tot seguit, el president, acompanyat de la vicepresidenta primera, Raquel Sans, i les secretàries primera i tercera de la Mesa, Glòria Freixa i Rosa Maria Ibarra, ha participat en l'ofrena floral institucional a la tomba de Rafael Casanova, a Sant Boi de Llobregat.