Notícies

El Parlament reprèn els tallers formatius per a la gent gran

Dimecres, 12 d'abril de 2023. Palau del Parlament

El Parlament reprèn els tallers formatius per a la gent gran

Parlament de Catalunya. 2023

Vegeu la galeria d'imatges (4 imatge/s)

El Parlament ha reprès avui els tallers formatius per a la gent gran, amb un primer grup d'una vintena de persones. Aquests tallers, que tenen per objectiu apropar l'activitat parlamentària a la ciutadania, van començar el 2019, però es van haver de suspendre per la pandèmia. És previst que abans de l'estiu tres grups facin aquesta formació per a gent gran.

Els tallers per a la gent gran es fan per mitjà de l'Agrupació d'Aules de Formació Permanent per a la Gent Gran de Catalunya, i consten de quatre sessions de dues hores. El primer dia es fa una introducció a la història del Parlament i els inscrits fan una visita al palau, i les dues següents consisteixen en un repàs del procediment legislatiu i un joc de rol en què els participants simulen la tasca dels diputats i portaveus dels grups parlamentaris. Finalment, el darrer dia, els inscrits assisteixen a una sessió plenària real i tenen contacte directe amb els diputats. Un cop acabat el taller, els participants reben un certificat d'assistència.

És previst que tres grups, del voltant de vint-i-cinc persones cadascun, participin abans de l'estiu en aquests tallers. El primer ha fet avui la primera sessió, i els altres dos començaran el dimarts 9 i el dijous 18 de maig.

El Parlament ofereix diverses activitats educatives i de difusió de la tasca de la cambra als estudiants, la gent gran i la ciutadania en general. Aquests tallers es poden consultar en l'enllaç al final d'aquesta nota.