El ple d'aquesta setmana ha comenįat avui a la tarda amb les sis primeres interpelˇlacions dels grups parlamentaris als consellers i es reprendrā demā, dimecres, a les nou del matí amb la sessiķ de control al Govern i al president de la Generalitat, Pere Aragončs.
La consellera d'Economia, Natālia Mas, ha respost dues interpelˇlacions, sobre la situaciķ econōmica (ERC) i les mesures previstes per reduir o suprimir l'impost sobre la renda de les persones físiques i l'impost sobre successions i donacions (Vox); el conseller de Salut, Manel Balcells, n'ha respost una, sobre les prioritats del seu departament (ECP); el de Territori, Juli Fernāndez, també una, sobre el planejament urbanístic del Camp de Tarragona (CUP); la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tānia Verge, també una, sobre les mesures per combatre la violčncia masclista (PSC-Units), i la consellera de Cultura, Natālia Garriga, una altra, sobre l'ús social del catalā (JxCat).
La vicepresidenta primera en funcions de presidenta, Alba Vergés, ha obert la sessiķ recordant, en compliment de la Mociķ 111/XII, que aquest any 1.891 persones han mort o desaparegut a la Mediterrānia, segons les dades oficials de l'Organitzaciķ Internacional de les Migracions.
El ple continuarā demā amb la sessiķ de control i amb els debats de totalitat del Projecte de llei de modificaciķ de la Llei 18/2001, d'orientaciķ agrāria, i de la Proposiciķ de llei d'equitat territorial per al desenvolupament sostenible de les ārees rurals (ECP). A la tarda la cambra substanciarā les cinc interpelˇlacions restants, i dijous debatrā i votarā set mocions, després que ERC hagi retirat la seva, sobre el pla pilot per a una renda bāsica universal.