Notícies

El Parlament continuarà tramitant la proposta d'ERC per portar al Congrés dels Diputats la Proposició de llei per garantir el retorn social del rescat bancari

La cambra aprova cinc mocions, sobre la situació econòmica, les agressions al personal de presons, la paràlisi del curs polític i la política lingüística

Dijous, 6 d'octubre de 2022. Palau del Parlament

El Parlament continuarà tramitant la proposta d'ERC per portar al Congrés dels Diputats la Proposició de llei per garantir el retorn social

Parlament de Catalunya. 2022

Vegeu la galeria d'imatges (2 imatge/s)

La sessió plenària d'aquesta setmana s'ha reprès avui al matí amb el debat de totalitat de la proposta per presentar a la Mesa del Congrés dels Diputats la Proposició de llei per garantir el retorn social del rescat bancari, presentada per ERC.

La iniciativa, que ara la cambra continuarà tramitant en ponència i comissió abans que torni al Ple perquè l'aprovi definitivament, té per objecte garantir un retorn social per a la ciutadania del rescat bancari que va fer l'Estat espanyol l'any 2012. Entre altres qüestions, el text proposa que l'Administració disposi del 30% dels actius de la Sareb i que les administracions amb competència en matèria d'habitatge puguin exercir el dret de tanteig i retracte pel que fa als habitatges provinents de processos d'execució hipotecària.

En el debat hi han intervingut José Rodríguez (ERC), que ha exposat la iniciativa, i Jordi Riba (PSC-Units), María Elisa García (Vox), Montserrat Vinyets (CUP), Susanna Segovia (ECP), Matías Alonso (Cs) i Irene Negre (JxCat) per posicionar-s'hi.

Mocions
D'altra banda, el Ple també ha aprovat avui, totalment o parcialment, cinc de les set mocions que ha debatut: dues sobre la situació econòmica (PSC-Units i ECP), sobre les agressions al personal dels centres penitenciaris per part dels interns (PSC-Units), sobre la paràlisi del primer curs polític de la catorzena legislatura (CUP) i sobre l'impuls de la política lingüística (ERC). En canvi, n'ha rebutjat una de Vox, sobre la despesa en ajuts i subvencions i en publicitat institucional als mitjans de comunicació, i una altra de Cs, sobre l'ús de les llengües a l'escola.

Les votacions recollides són, en aplicació de l'acord de la Mesa del 5 de juliol, les proclamades per la vicepresidenta primera en funcions de presidenta.