El Ple designarà la setmana vinent, en la sessió que començarà dimarts a les tres de la tarda i s'allargarà fins dijous, els set síndics de la Sindicatura de Comptes, els cinc membres del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i dos del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (Conca), i també elegirà la nova directora de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
El PSC-Units, ERC i JxCat han proposat Miquel Salazar, Llum Rodríguez, Ferran Roquer, Josep Viñas, Manel Rodríguez, Maria Àngels Cabasés i Anna Tarrach com a candidats a síndics de la Sindicatura de Comptes, i Rosa Maria Molló, Miquel Miralles, Laura Pinyol, Enric Casas i Xevi Xirgo, a qui a més proposen com a president de l'ens, com a candidats a membres del CAC.
Els dos candidats a membres del Ple del Conca, a proposta del president de la Generalitat, Pere Aragonès, són Tania Adam i Jaume Ayats.
Finalment, com a presidenta de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, el Consell Assessor de l'ens proposa Meritxell Borràs.
Abans que el Ple designi totes aquestes persones, la Comissió d'Afers Institucionals n'haurà d'avaluar dilluns la idoneïtat per al càrrec.
La sessió de control al Govern i al president de la Generalitat es farà dimecres a les nou del matí. L'ordre del dia del ple inclou així mateix el debat de totalitat de la Proposició de llei de creació del Centre Català d'Empresa i Drets Humans, presentada conjuntament pel PSC-Units, ERC, JxCat, la CUP i ECP, que arriba a aquest primer debat amb una esmena de retorn de Vox, i el debat i la votació d'una proposta de resolució de creació d'una comissió d'estudi sobre el deute històric de l'Estat amb Catalunya, sol·licitada per JxCat. A més la cambra substanciarà onze interpel·lacions al Govern i debatrà i votarà deu mocions.
En aquesta sessió plenària, segons que han acordat la Mesa i la Junta de Portaveus, l'hemicicle recuperarà el cent per cent de l'aforament.
Reunió de la Mesa
D'altra banda, en la reunió d'aquest matí la Mesa ha pres nota de l'escrit de la secretària general en què, "per imperatiu legal", dona les instruccions per atendre els acords de la Junta Electoral Central relatius a l'escó de Pau Juvillà.
El màxim òrgan rector de la cambra també ha admès a tràmit la Proposició de llei de mesures transitòries i urgents per afrontar i erradicar el sensellarisme, presentada pel PSC-Units, ERC, JxCat, la CUP, ECP, Cs i el PPC.
A l'últim, ha admès a tràmit una proposta de crear una comissió d'investigació sobre els canvis en la cúpula policial del Cos de Mossos d'esquadra, presentada pel PSC-Units i que s'haurà de debatre i votar en un ple.