Aquest matí s'ha constituït el Grup de Treball en Equitat de Gènere del Parlament d'aquesta legislatura, que estarà coordinat per la vicepresidenta primera, Alba Vergés. Aquest grup de treball, creat la legislatura anterior, està orientat a promoure i impulsar polítiques d'igualtat i la transversalitat de gènere al Parlament.
La Mesa va acordar a mitjan maig que aquest òrgan, que vetlla pel compromís per la igualtat efectiva entre dones i homes en l'àmbit parlamentari i pel compliment del Pla d'igualtat de gènere del Parlament de Catalunya 2020-2023, es renovés a l'inici de cada legislatura.
En la reunió d'avui, en què, a més de constituir-se, el grup de treball ja ha fet la primera sessió de feina, hi han assistit els diputats Raúl Moreno (PSC-Units), Jenn Díaz (ERC), Judith Toronja (JxCat) i Eulàlia Reguant (CUP); una assessora del Grup Parlamentari d'ECP, i, també com a integrants d'aquest òrgan, un representant del Departament de la Presidència del Parlament, dos del Consell de Personal, la lletrada Mercè Arderiu, com a representant de l'Administració parlamentària, i la tècnica d'igualtat del Parlament, que exerceix de secretària.
Tots els grups parlamentaris signants del compromís de tolerància zero davant la discriminació i l'assetjament poden formar part del grup de treball, que té previst reunir-se trimestralment.
Les funcions d'aquest òrgan són, entre d'altres, assessorar i ser consultat sobre l'elaboració, el desplegament i l'avaluació del Pla d'igualtat i les polítiques de transversalitat de gènere del Parlament; ser informat del desplegament dels protocols i d'altres mesures de la institució relacionats amb la prevenció, la detecció i l'abordatge de les violències masclistes i LGBTI-fòbiques; elaborar propostes d'activitats o d'actuacions en l'àmbit de les polítiques d'igualtat de gènere i la no discriminació, que haurà de dur a terme l'Oficina d'Igualtat; participar en l'organització d'actes, jornades i trobades en matèria de drets, i impulsar, conjuntament amb la Comissió d'Igualtat de les Persones i Feminismes, declaracions institucionals amb motiu de les dates més destacades amb relació als drets de les dones i de les persones LGBTI.
El grup de treball podrà adoptar acords per majoria de dos terços, tot i que el propòsit és que es prenguin per unanimitat. Aquests acords poden ser executius.