Notícies

El Ple aprova per unanimitat la proposta de resolució per a la reactivació del Baix Penedès

També aprova totalment o parcialment les vuit mocions incloses a l'ordre del dia de la sessió

Dijous, 5 de novembre de 2020. Palau del Parlament

El Ple aprova per unanimitat la proposta de resolució per a la reactivació del Baix Penedès

Parlament de Catalunya. 2020

Vegeu la galeria d'imatges (8 imatge/s)

El Ple ha aprovat aquesta tarda per unanimitat la proposta de resolució presentada conjuntament per tots els grups i subgrups per a la reactivació del Baix Penedès. La cambra també ha aprovat totalment o parcialment les vuit mocions incloses a l'ordre del dia del ple.

Amb la proposta de resolució, que la cambra ha debatut al matí i ha votat a la tarda, els grups i subgrups demanen que el Govern creï en el termini de dos mesos la Taula del Baix Penedès perquè elabori una agenda per implantar diverses accions polítiques a fi de garantir la recuperació social i econòmica de la comarca.

Entre aquestes mesures, la proposta, que obliga políticament el Govern, demana un pla de xoc per a la reindustrialització, el reequilibri de peatges al corredor de la C-32, plans d'ocupació, inversions per millorar la sanitat o més recursos per a l'atenció de les persones vulnerables, amb més places públiques per a les residències. La mateixa taula, el Parlament i el Govern faran el seguiment d'aquestes accions.

En el debat hi han intervingut Francisco Javier Domínguez (Cs), Eusebi Campdepadrós (JxCat), Lluïsa Llop (ERC), Rosa Maria Ibarra (PSC-Units), Yolanda López (CatECP), Maria Sirvent (CUP) i Santi Rodríguez (PPC).

Mocions
La cambra també ha aprovat totalment o parcialment les vuit mocions incloses a l'ordre del dia del ple, sobre l'atenció a la gent gran (PSC-Units), el model turístic (CatECP), la manca d'acompanyament a les empreses en la gestió de la pandèmia (Cs), l'abordatge de les violències als centres educatius (ERC), la importància de la prevenció de la grip i les altres malalties d'hivern durant la pandèmia de Covid-19 (ERC), l'ús de les llengües en els mitjans de comunicació públics (Cs), les prioritats pressupostàries (CUP) i la Proposició de llei de coordinació dels serveis de prevenció, extinció d'incendis i salvament en el marc del sistema nacional de protecció civil, que es tramita al Congrés dels Diputats (JxCat)

El ple s'ha fet novament amb només una vintena de diputats presents a l'hemicicle a causa de les recomanacions sanitàries per fer front a la Covid-19. La resta han votat telemàticament o delegant el vot en algun diputat present.