El Ple ha fet avui la primera sessió de control al Govern en funcions, després de la inhabilitació de Quim Torra com a president de la Generalitat. Pere Aragonès ha respost per primera vegada les preguntes que els grups de Cs, ERC, el PSC-Units i CatECP i el subgrup del PPC li han adreçat directament en qualitat de vicepresident del Govern, en substitució del president.
La sessió de control al Govern ha començat amb les preguntes dels grups i subgrups parlamentaris als consellers d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Bernat Solé, sobre el compliment dels objectius de desenvolupament sostenible (ERC); d'Interior, Miquel Sàmper, sobre el dret a l'habitatge (CUP), la continuïtat en les polítiques d'ordre públic (CatECP) i el millorament del parc mòbil dels Mossos d'Esquadra (JxCat); de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, sobre les actuacions que cal fer a les Terres de l'Ebre (PSC-Units) i les darreres actuacions del departament (JxCat), i de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, sobre l'infrafinançament de l'Estat en l'àmbit de la dependència (ERC) i la gestió social de la crisi derivada de la Covid-19 (Cs).
A continuació, Aragonès ha respost les preguntes d'Alejandro Fernández (PPC), sobre les funcions del president substitut; Jéssica Albiach (CatECP), sobre el risc de rebrot de la Covid-19 i la situació en el sector sanitari públic; Miquel Iceta (PSC-Units), sobre la necessitat d'un pacte per a la salut; Sergi Sabrià (ERC), sobre la visita del rei Felip VI a Barcelona, i Carlos Carrizosa (Cs), sobre el pla d'actuació per als propers mesos previst pel Govern. Així mateix, ha contestat com a conseller d'Economia una pregunta de Cs sobre la gestió pressupostària.
La sessió control ha continuat amb la resta de preguntes, als consellers de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, sobre la digitalització en les noves maneres de treballar arran de la Covid-19 (JxCat); d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, sobre les estratègies de recuperació empresarial per sortir de la crisi de la Covid-19 (JxCat), i d'Educació, Josep Bargalló, sobre els motius que han impedit facilitar la informació sobre els centres educatius públics que són socis d'Òmnium Cultural (Cs).
Debat general sobre la situació sanitària
Acabada la sessió de control, el Ple ha reprès el debat general sobre la situació sanitària que va començar ahir a la tarda.
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha pres la paraula per respondre les intervencions dels grups i subgrups, que han disposat d'un segon torn en què han intervingut Jorge Soler (Cs), Lluís Guinó (JxCat), Gemma Espigares (ERC), Assumpta Escarp (PSC-Units), Marta Ribas (CatECP), Vidal Aragonés (CUP) i Santi Rodríguez (PPC).
Acabat el debat, els grups i subgrups podran presentar cadascun fins avui a les quatre de la tarda un màxim de deu propostes de resolució congruents amb el debat. El termini per arribar a acords de transacció acaba demà a dos quarts de dues del migdia. A l'últim, la cambra debatrà i votarà les propostes divendres al migdia.