Notícies

El Parlament té previst fer cinc plens al juny i al juliol, inclosos els dels debats generals sobre la Covid-19

Dimarts, 26 de maig de 2020.

Imatge del Ple del 21 de maig

Parlament de Catalunya (Job Vermeulen). 2020

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El Parlament farà cinc plens entre el juny i el juliol, entre els quals els dels debats generals sobre la gestió de la crisi sanitària de la Covid-19, sobre la reconstrucció de Catalunya i sobre la gestió de les residències per a gent gran, segons que han acordat avui la Mesa i la Junta de Portaveus, reunits un cop més per videoconferència.

Al juny la cambra farà dos plens ordinaris, els dies 3 i 4, i 17 i 18. L'1 de juliol farà el debat general sol·licitat pel president de la Generalitat, Quim Torra, sobre la gestió de la crisi sanitària de la Covid-19, i també el sol·licitat per Cs sobre la reconstrucció de Catalunya davant l'impacte de la pandèmia. Les propostes de resolució es votaran el 3 de juliol. El 7, el 8 i el 9 de juliol, la cambra farà un nou ple, que inclourà una sessió ordinària i el debat general sobre la gestió de les residències per a gent gran i per a persones amb discapacitat durant la crisi sanitària, sol·licitat pel PSC-Units, CatECP, la CUP i el PPC. A l'últim, el 22 i el 23 de juliol farà un altre ple ordinari, el darrer previst d'aquest període de sessions.

Proper ple

L'ordre del dia del ple de la setmana que ve, que es farà el 3 i el 4 de juny, inclou la sessió de control al president de la Generalitat i al Govern, el debat final de la Proposició de llei de protecció de les oliveres monumentals, la convalidació de quatre nous decrets llei per afrontar la Covid-19 i el debat i la votació de dues propostes de resolució, una de creació d'una comissió d'estudi per a la reconstrucció i reactivació social i econòmica, sol·licitada per Cs, el PSC-Units, CatECP i el PPC, i una altra sobre mesures urgents per garantir els drets dels treballadors de Nissan i la viabilitat de l'empresa, presentada per Cs. En aquesta sessió el Ple tornarà a substanciar interpel·lacions al Govern i a votar mocions.