Els tretze consellers i conselleres del Govern han començat a comparèixer avui davant les comissions legislatives respectives del Parlament per informar del contingut de les partides pressupostàries de cadascun dels departaments i dels organismes i les entitats que en depenen.
El consellers d'Educació, Josep Bargalló, de Cultura, Mariàngela Vilallonga, i de Salut, Alba Vergés, han obert aquest matí el torn de compareixences, i el de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha comparegut a la tarda. Les compareixences continuaran dilluns i acabaran dimarts a la tarda.
La compareixença dels consellers en comissió per explicar els pressupostos i detallar a què es destinaran les partides que tenen assignades els seus departaments és preceptiva i, d'acord amb el Reglament del Parlament, s'ha de fer en els set dies posteriors a l'admissió a tràmit dels pressupostos, quan s'obre el termini de presentació d'esmenes a la totalitat.