El Ple farà la setmana que ve, en la darrera sessió de l'any, un debat general sobre el reconeixement i el garantiment dels drets de les dones, segons que han acordat avui la Mesa i la Junta de Portaveus. El debat el van sol·licitar tots els grups i subgrups parlamentaris, i començarà dimarts, dia 17, a la tarda, i acabarà dijous amb les votacions de les resolucions que presentin els grups i subgrups.
Aquest debat monogràfic s'emmarca en la iniciativa «Parlament de les Dones», en què van treballar conjuntament la cambra i el Consell Nacional de les Dones de Catalunya i que al juliol va aprovar una declaració, després assumida també pel Parlament amb una declaració institucional, que recollia els reptes de futur i el reconeixement de les dones per fer una societat més justa, diversa i igualitària.
D'altra banda, és previst que en la darrera sessió de l'any el Ple faci també els debats finals del Projecte de llei de modificació de la Llei del canvi climàtic pel que fa a l'impost sobre les emissions de diòxid de carboni dels vehicles de tracció mecànica i del dictamen de la Comissió d'Afers Institucionals sobre la Proposició de llei de reconeixement del dret d'acompanyament de gossos escorta i terapèutics a les víctimes de la violència masclista, impulsada per Cs. Aquest dictamen rebutja íntegrament el text presentat i les esmenes posteriors, i inclou només el vot particular del grup proposant per mantenir el conjunt de l'articulat rebutjat i les esmenes reservades pel mateix grup.
L'ordre del dia inclou així mateix el debat i la votació per validar o derogar el Decret llei 15/2019, del 26 de novembre, pel qual es modifica l'article 13 del Decret llei 4/2010, de mesures de racionalització i simplificació de l'estructura del sector públic de la Generalitat, sobre el Centre d'Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès; el dictamen amb les conclusions de la Comissió d'Investigació sobre el Projecte Castor, que és previst que la comissió aprovi aquest divendres, i una declaració institucional sobre els drets dels infants, a més de l'habitual sessió de control al Govern i al president de la Generalitat, les interpel·lacions als consellers i les mocions.