Notícies

El Parlament tindrà per primer cop un estand al Saló de l'Ensenyament per difondre la seva activitat educativa

Divendres, 3 de març de 2017. Palau del Parlament

La darrera edició de la Setmana del Parlament Universitari, el juliol de l'any passat

Parlament de Catalunya. 2017

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El Parlament tindrà enguany per primer cop un estand propi al Saló de l'Ensenyament per donar a conèixer als alumnes i professors del país les activitats educatives que ofereix, que permeten a nens i joves conèixer de prop les funcions de la institució. L'any passat van participar en aquestes activitats més de 43.000 estudiants i professors.

La vint-i-vuitena edició del Saló de l'Ensenyament es farà del 22 al 26 de març i hi haurà 175 expositors, que ocuparan tot el palau 2 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. A la darrera edició, més de 75.000 persones van visitar el saló.

A l'estand Aula Parlament del saló s'hi podrà trobar tota la informació relativa als cursos, els tallers i les visites que els serveis educatius de la cambra posen, adaptats a cada etapa educativa, a disposició dels centres per a alumnes de primària, secundària, batxillerat i universitaris, tots gratuïts. L'expositor de la cambra també portarà al recinte firal una rèplica del faristol de l'hemicicle perquè qui ho vulgui s'hi pugui fotografiar, amb una imatge del saló de sessions de fons.

Activitats i tallers adaptats a cada etapa educativa
Moltes de les activitats del Parlament per a primària, secundària i batxillerat són dissenyades com a jocs de rol en què els alumnes simulen la tasca dels diputats i els processos parlamentaris, cosa que els permet copsar d'una manera pràctica les funcions de la institució i la manera en què es fan efectives. Hi ha quatre tallers per a aquestes etapes: "Sóc diputat/Sóc diputada", "El nostre Estatut", "Les comissions" i "El sistema electoral". Els centres que hi prenen part tenen a més l'opció de proposar i treballar un "projecte de llei" per participar en la simulació d'un ple a final de curs.

També hi ha tallers perquè els universitaris coneguin de prop, d'una banda, els sistema polític català, el funcionament del Parlament i les eines de participació ciutadana, incloent-hi en alguns casos el seguiment d'un ple, i, de l'altra, les tasques tècniques dels professionals de l'Administració parlamentària. Una de les activitats estrella és la Setmana del Parlament Universitari, que s'organitza un cop l'any i en què els estudiants emulen les tasques dels diputats o del personal de la cambra, com ara lletrats, lingüistes o periodistes, per conèixer de primera mà el funcionament de la institució.

A més, a banda de les adreçades a grups d'adults, la cambra organitza visites al Palau del Parlament per als alumnes de tots els cicles educatius.

Més de 43.000 participants en un curs
El curs passat, del setembre del 2015 al juliol del 2016, 9.324 estudiants de les diverses etapes educatives van participar als tallers i cursos de la cambra i 34.323 van prendre part en les visites que organitzen els serveis educatius. Les activitats educatives de la institució van comptar, doncs, amb 43.647 participants, de més de 2.500 centres.

Amb la presència al Saló de l'Ensenyament el Parlament pretén fer arribar la seva activitat educativa encara a més alumnes i centres del país, en especial de fora de l'àrea metropolitana de Barcelona per afavorir l'equilibri territorial pel que fa a la participació en aquestes activitats. Amb aquest objectiu, la cambra ja va signar el 2014 un conveni amb les diputacions de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida, que financen el desplaçament dels centres de fora de l'àrea metropolitana perquè puguin participar als tallers de formació.