L'últim ple d'aquest període de sessions ha començat aquesta tarda amb les interpel·lacions dels grups parlamentaris als consellers. A partir d'aquesta sessió, l'hemicicle ja llueix la placa en memòria del diputat Amadeu Colldeforns i Margalló, que va morir el 19 de juliol de 1936 durant els primers combats de la guerra civil espanyola a Barcelona.
Tal com ha recordat la presidenta en obrir la sessió, la col·locació de la placa a l'hemicicle dóna compliment d'un acord que el ple va adoptar durant la guerra. La placa homenatja així mateix totes les víctimes de l'aixecament militar i la dictadura franquista.
Interpel·lacions als consellers
Les interpel·lacions que responen avui els consellers són sobre les infraestructures ferroviàries (C's), la segregació educativa (CSQP), les comunitats catalanes a l'exterior (CUP), les universitats (PSC), l'audiència i la pluralitat de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (PSC) i la política de seguretat (PPC).
El ple es reprendrà demà al matí amb la sessió de control al govern i al president de la Generalitat, i és previst que s'allargui fins dijous a la tarda.