El Parlament farà la setmana que ve l'últim ple d'aquest període de sessions, que començarà dimarts a la tarda i s'allargarà fins dijous a la tarda, segons que han acordat la mesa i la junta de portaveus aquest matí. Dimecres el ple es reprendrà a les nou del matí, i a les deu hi haurà la sessió de control al govern i al president de la Generalitat.
El ple començarà dimarts 26 de juliol a les quatre de la tarda, amb les primeres interpel·lacions dels grups als consellers. La sessió continuarà dimecres a les nou del matí, amb les dues darreres interpel·lacions. Tot seguit, a les deu el ple farà la sessió de control als consellers, primer, i al president de la Generalitat, després.
L'ordre del dia inclou el debat per validar el decret llei 4/2016, del 21 de juny, sobre la recuperació parcial de la paga extraordinària i addicional del mes de desembre del 2012 del personal del sector públic de la Generalitat i altres mesures urgents en matèria de personal, i quatre debats de totalitat: de la proposició de llei de creació de l'Agència Catalana de Protecció Social, de JxSí i la CUP; de la de garantia del temps màxim de resposta en l'atenció sanitària, del PPC; de la d'adaptació de la llei de vegueries a la nova comarca del Moianès i a la creació de la vegueria del Penedès, de JxSí, PSC, CSQP i la CUP, i de la ILP sobre les associacions de persones consumidores de cànnabis.
A més debatrà i votarà vuit mocions, sobre: l'Agència Europea del Medicament i la política aeroportuària de l'estat espanyol i AENA i la seva incidència en els problemes recents de Vueling (totes dues de JxSí); l'inici del curs escolar 2016-2017 i el treball autònom (totes dues de C's); la política energètica (PSC); el sistema de protecció a la infància (CSQP); la creació d'estructures administratives, fiscals i financeres (PPC), i la futura banca pública catalana i l'Institut Català de Finances (CUP).
El ple també ha de designar set membres de la comissió de control de les consultes populars no referendàries. La sessió podria incloure, pendent de les respectives tramitacions, els debats i les votacions de les conclusions de la comissió d'estudi del procés constituent, i del codi de conducta dels diputats.
Calendari de plens del pròxim període de sessions
La mesa i la junta de portaveus també han aprovat el calendari de plens del pròxim període de sessions, el tercer d'aquesta legislatura, que començarà l'1 de setembre i acabarà el 31 de desembre. D'acord amb el calendari aprovat, el primer ple seria el 20, 21 i 22 de setembre, i l'últim, el 20, 21 i 22 de desembre.
A més, hi hauria quatre plens més: 5 i 6 d'octubre, 19 i 20 d'octubre, 9 i 10 de novembre, i 30 de novembre i 1 de desembre.
Aquest calendari, però, podria variar, segons la data en què el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, demani de sotmetre's a la qüestió de confiança que ha anunciat, i que haurà de ser objecte d'un ple específic.