El Parlament ha commemorat aquest migdia el dia d'Europa amb un acte en què la presidenta, acompanyada de membres de la mesa, ha rebut els representants del cos consular a Barcelona.
Forcadell ha destacat que el "projecte comú" europeu ha estat molt positiu per als països que en formen part, però que "la crisi dels refugiats, els milers de persones que han mort a la mar Mediterrània, el creixement del feixisme i la crisi, que encara ara pateixen milions de ciutadanes i ciutadans", n'han "esborrat l'alegria".
Així mateix, ha recordat que Catalunya sempre ha tingut "vocació europea" i que, per tant, sempre ha "donat suport a la idea d'Europa". Amb tot, ha reclamat una Europa que "respecti els drets humans, que respecti totes les cultures, que lluiti contra la discriminació i les desigualtats", i ha recordat que el Parlament ha demanat a la Unió "que reforci l'aposta per la convivència, per l'aprofundiment democràtic i pel desenvolupament social i econòmic". Per totes aquestes raons, ha fet una crida a treballar per "una Europa millor".
El degà del cos consular a Barcelona, Juan Alfredo Buffa, ha mostrat la seva satisfacció per la commemoració de "l'inici d'aquest gran projecte que és la Unió Europea", de què ha destacat la "importància superlativa" i que ha qualificat de gran exemple.
La commemoració ha conclòs amb un dinar dels representants de la mesa i el cos consular.
A l'acte hi han assistit els secretaris David Pérez, Joan Josep Nuet i Ramona Barrufet, i una nodrida representació de cònsols, encapçalats per Buffa i la vicedegana i el secretari general del cos consular, Franca Lorella Deza i Josep Maria Calmet.
El dia d'Europa commemora la declaració de Robert Schuman, ministre francès d'afers exteriors, el 9 de maig de 1950 a París, que va significar el punt de partida per a la creació de la Comunitat Europea del Carbó i de l'Acer, l'embrió de l'actual Unió Europea.