Oriol Amorós (JxSí) ja no és diputat de la cambra, després que la presidenta hagi admès a tràmit la renúncia que va presentar en acabar el darrer ple. Amorós deixa l'escó per ocupar la secretaria d'igualtat, migracions i ciutadania del govern.
Ha estat diputat des de la VII legislatura, l'any 2003, tot i que la VIII només ho va ser unes setmanes, ja que llavors també va renunciar a l'escó per ocupar la secretaria d'immigració del govern. Entre altres càrrecs, va ser portaveu adjunt del grup d'ERC la IX legislatura i va presidir la comissió sobre la seguretat viària la X.
La següent candidata a Amorós a la llista de JxSí per la circumscripció de Barcelona, i per tant a qui correspondria l'acta de diputada per substituir-lo, és M. Assumpció Laïlla, número 35 de la candidatura. Podrà accedir a la condició de diputada de ple dret un cop hagi lliurat la credencial expedida per la Junta Electoral Central al registre del Parlament, hagi jurat o promès per escrit respectar la constitució i l'estatut i hagi presentat les declaracions de béns i de càrrecs i activitats. Laïlla ja va ser diputada la VIII, IX i X legislatures.