Notícies

El Twitter del Parlament supera els 100.000 seguidors i la cambra es consolida com una de les més seguides a la xarxa

Dilluns, 11 de gener de 2016. Palau del Parlament

El compte de Twitter del Parlament

Parlament de Catalunya. 2016

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El compte oficial de Twitter del Parlament ha superat aquest cap de setmana, coincidint amb el debat d'investidura de Carles Puigdemont, els 100.000 seguidors. Així, el compte del Parlament continua sent el més seguit entre els de les cambres legislatives de l'estat i entre els de les europees subestatals, i també té més seguidors que els de la majoria de parlaments estatals europeus, només per sota dels comptes dels legislatius del Regne Unit, França i Itàlia i l'anglès del Parlament europeu.

A l'estat espanyol, els més de 100.000 seguidors consoliden el Twitter del Parlament com el més seguit entre els de les cambres legislatives, per damunt del compte del Congrés dels Diputats, amb 80.300 seguidors, o el del Senat, amb més de 55.800. Els d'altres comunitats autònomes, com les Canàries, el País Valencià o Andalusia, s'acosten als 9.000 seguidors.

A escala europea, és el més seguit dels de les cambres subestatals, per damunt dels comptes dels parlaments escocès, amb més de 56.000 seguidors, gal·lès, amb més de 29.000, o flamenc, amb més de 16.000. També té més seguidors que els de la majoria de legislatius estatals, com ara el del Bundestag alemany, que en té més de 23.000, o el del parlament irlandès, amb 20.000. En canvi, el superen els dels parlaments del Regne Unit, amb 875.000 seguidors, França, amb 146.000, i Italià, amb 107.000, i també l'anglès del Parlament europeu, amb 197.000.

Amb aquesta eina la cambra difon de manera immediata tot el que fa referència a l'activitat parlamentària i institucional. A més, informa de les emissions en directe de les sessions per Canal Parlament, dels actes institucionals i de les conferències de premsa que es fan al palau, i ofereix fotografies i vídeos de les sessions i els actes. A més, disposa d'una llista amb els comptes dels diputats de la legislatura.

El Parlament va posar en marxa el compte el 2009, i va ser una cambra pionera a tenir presència a les xarxes socials, tant a Twitter com a Facebook. Els comptes en aquestes xarxes no comporten cap despesa addicional al Parlament, ja que han estat dissenyats i implementats i són gestionats conjuntament pels equips dels departaments de comunicació i informàtica de la cambra.