El ple es reunirà dijous, 7 de gener, a les onze del matí, en una sessió amb un únic punt a l'ordre del dia: la designació dels vuit senadors que han de representar la Generalitat, segons que han acordat aquest matí la mesa i la junta de portaveus.
Els vuit candidats a senadors són proposats conjuntament per JxSí, C's, el PSC, CSQP i el PPC. Són Elisabeth Abad i Giralt, Mirella Cortès i Gès, Josep Lluís Cleries i Gonzàlez, Bernat Picornell i Grenzner, Francesc Xavier Alegre Buxeda, José Montilla Aguilera, Sara Vilà i Galan i Xavier García Albiol. La comissió de l'estatut dels diputats va dictaminar dimarts a favor de l'elegibilitat de tots vuit, tràmit previ perquè el ple els pugui designar.
Correspon al Parlament designar, al començament de cada legislatura, els senadors que representen la Generalitat. La junta de portaveus va determinar-ne el novembre el repartiment entre els grups. A JxSí li'n corresponen quatre, i a C's, el PSC, CSQP i el PPC, un a cadascun, segons el sistema de repartiment de majors restes.
L'estatut estableix que el ple els ha de designar en una sessió específica.