Notícies

Més de 58.000 persones visiten el Parlament des del gener

Dijous, 6 d'agost de 2009. Palau del Parlament

Un grup de ciutadans visitant el saló de sessions durant les jornades de portes obertes de l'Onze de Setembre de 2008

Parlament de Catalunya. 2009

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El Parlament ha rebut des del gener 58.546 visitants, dels quals 17.500 han aprofitat les jornades de portes obertes que s'han fet els caps de setmana i els dies festius els primers set mesos de l'any, 35.733 formaven part de visites entre setmana de centres escolars, grups de gent gran i d'altres i 5.313 són alumnes que han participat en diverses activitats educatives, com les simulacions de sessions plenàries o de comissions, els tallers de l'estatut o el projecte 'El Parlament a les aules'.

Portes obertes els caps de setmana i els dies festius

Després del parèntesi estival, el 5 i el 6 de setembre el Parlament reprendrà les jornades de portes obertes els caps de setmana i els dies festius. Amb aquesta iniciativa la cambra ha rebut 62.704 visitants des que es va posar en marxa l'abril del 2008.

Les persones que visiten el Parlament poden entrar al saló de sessions, on es reuneixen els diputats per fer els plens; baixar per l'escala d'honor, de marbre blanc; passejar pel saló dels canelobres, amb la seva característica il·luminació, i el saló de passos perduts, i veure la rotonda amb el quadre '7 de novembre', d'Antoni Tàpies, les sales de comissions i la de la mesa, on hi ha el quadre 'Dona', de Joan Miró, la sala auditori, els despatxos oficials i la sala de conferències de premsa.

Aquestes visites es fan en el marc del programa 'El Parlament obert', i tenen per objectiu donar a conèixer la institució i l'activitat que du a terme a la ciutadania. Es poden fer els dissabtes de les deu del matí a les set del vespre, i els diumenges i els dies festius de les deu del matí a les dues del migdia, excepte l'1 de gener, l'1 de maig, tot l'agost i el 25 i el 26 de desembre, dies que el palau és tancat. Els ciutadans poden visitar la cambra pel seu compte, seguint un itinerari marcat, o amb visites guiades, que es fan a les hores en punt.

La Diada i la 'Nit 10'

Enguany el Parlament s'afegirà per segon any consecutiu a la 'Nit 10' de TV3, de manera que el 10 de setembre, de les deu a les dotze de la nit, obrirà les portes per a una visita amenitzada amb música en viu a càrrec de l'Escola Superior de Música de Catalunya. L'endemà es farà la tradicional jornada de portes obertes amb motiu de la Diada Nacional. Aquest dia el palau es podrà visitar de les deu del matí a les set del vespre.