Una delegació del Parlament, encapçalada pel president, Ernest Benach, ha visitat avui l'aeroport de Lleida-Alguaire, el primer dissenyat, construït i promogut per la Generalitat i que és previst que s'inauguri a la tardor.
A més de Benach, integraven la delegació: els quatre secretaris de la mesa, Lídia Santos, Antoni Castellà, Jordi Miralles i Rafel Luna; els diputats de la Comissió de Política Territorial Josep Rull, Ramon Espadaler, Albert Batalla (CiU), Roberto Edgardo Labandera, Antoni Llevot (PSC-CpC), Miquel Àngel Estradé (ERC), Santi Rodríguez (PPC) i José Domingo (Grup Mixt), i els diputats per la demarcació de Lleida Marta Alòs, Josep Grau, Anna Miranda, Carme Vidal (CiU), Agnès Pardell (PSC-CpC), Jordi Montanya (PPC), Maria Àngels Cabasés, Carmel Mòdol (ERC) i Francesc Pané (ICV-EUiA).
La delegació ha visitat les zones de terra, càrrega i aire de l'aeroport i ha estat rebuda pel delegat del govern a Lleida, Miquel Pueyo, pel secretari de Mobilitat, Manel Nadal, pel director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, i pels alcaldes de Lleida, Alguaire i Torrefarrera, Àngel Ros, Antoni Perea i Alejandro Mir respectivament.
En declaracions als mitjans de comunicació Benach ha remarcat que el Parlament dóna molta importància a aquesta infraestructura. "Hem volgut venir una delegació del màxim nivell, amb membres de la mesa i diputats de la Comissió de Política Territorial i de la demarcació de Lleida, perquè aquesta és una infraestructura important, no solament per al territori, sinó per a tot Catalunya, i així ho vol reconèixer el Parlament", ha explicat en aquest sentit.
Així mateix, ha posat l'aeroport com a exemple d'equitat territorial. Amb relació a aquesta qüestió ha argumentat que "cal equitat territorial perquè els diferents territoris del país rebin un tracte just i tinguin igualtat d'oportunitats". "Calen més exemples com el d'aquest aeroport, en matèria d'infraestructures", ha afegit en aquest punt.
D'altra banda, Nadal ha comunicat que el concurs per triar una empresa gestora per a l'aeroport es convocarà al principi de juliol i estarà resolt a la tardor, i ha explicat que "en una primera fase la gestió serà directa per part del govern i l'empresa d'aeroports, i per tant la temporada d'hivern podrà començar amb l'aeroport operatiu i amb la concessió resolta", però amb una empresa que rebrà el traspàs total de la gestió amb l'aeroport ja operant. Finalment, ha explicat que s'hi esperen tant vols regulars com xàrter.
L'edifici del futur aeroport té una superfície de 4.000 metres quadrats i una capacitat operativa per a 400.000 passatgers i 3.500 tones de mercaderies l'any, amb la possibilitat de fer catorze operacions l'hora.
El 3 de juny van començar oficialment els primers vols de prova per calibrar els sistemes de navegació. Un fet destacable és que la pista, amb 61 metres, és més ampla que la tercera del Prat.
L'aeroport està situat a quinze quilòmetres de Lleida, i ha estat concebut per facilitar la interconnexió de les terres de ponent amb els principals aeroports de l'estat, d'Europa i del nord de l'Àfrica.