Notícies

Alumnes de secundària del projecte "Fem una llei" debaten les "esmenes" d'una "proposició" sobre l'aigua

Dilluns, 23 de març de 2009. Palau del Parlament

Els joves s'han reunit en diverses "comissions" per debatre i votar les esmenes

Parlament de Catalunya. 2009

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

Al voltant de cent seixanta alumnes dels vint centres de secundària que participen a la setena edició del projecte "Fem una llei" s'han reunit avui a diverses sales del Parlament per debatre i votar les cent quatre "esmenes" que han presentat a la "proposició de llei de l'aigua", un text que treballen al llarg del curs a proposta dels serveis educatius de la cambra, i que, amb la redacció que finalment en resulti, debatran i votaran a la simulació plenària que es farà el 22 de maig.

Els joves, majoritàriament de tercer i quart de secundària, han fet primer reunions de "grups parlamentaris", cada un format per alumnes de quatre centres diferents. En aquestes reunions cada "grup" ha pogut analitzar les "esmenes" presentades pels altres, i acabar de definir les respectives posicions. Després s'han reunit en diverses "comissions" per debatre i decidir quines esmenes s'incorporen al text per configurar la redacció final d'aquesta "proposició de llei" relativa a l'ús i la gestió de l'aigua.

El projecte "Fem una llei" és una activitat que organitzen els serveis educatius del Parlament per promoure el coneixement de la cambra i la tasca parlamentària entre els alumnes de secundària. Els joves simulen la tasca que fan els diputats en la tramitació d'una iniciativa legislativa, en un treball que es desenvolupa al llarg del curs i que culmina en la "sessió plenària" en què participen el president del Parlament i els representants dels diferents grups polítics.

Enguany, els vint centres que hi participen, ordenats pels cinc "grups parlamentaris" que formen, són l'IES Joan Ramon Benaprès (Sitges), l'Escola Pia Santa Anna (Mataró), l'IES Eugeni d'Ors (Vilafranca del Penedès) i l'IES Guinovarda (Piera); l'IES Júlia Minguell (Badalona), l'Escola Projecte (Barcelona), l'IES Manuel de Montsuar (Lleida) i l'IES Vall de Tenes (Santa Eulàlia de Ronçana); l'IES Marta Mata (Montornès del Vallès), l'Escola Sant Felip Neri (Barcelona), l'IES Manuel de Pedrolo (Tàrrega) i l'IES Lluís de Peguera (Manresa); l'IES Joan d'Àustria (Barcelona), l'Escola Maria Cortina (Reus), l'Escola Intermunicipal del Penedès (Sant Sadurní d'Anoia) i l'IES Cendrassos (Figueres); i Lestonnac-L'Ensenyança (Lleida), l'IES Sa Palomera (Blanes), l'IES Antoni Cumella (Granollers) i l'IES Esteve Terradas i Illa (Cornellà de Llobregat).

A banda d'aquesta activitat adreçada a secundària, el Parlament du a terme dos projectes més de simulació de sessions plenàries amb centres educatius. A "El Parlament escolar", alumnes de primària participen en un "ple" en què cada centre exposa una proposta de llei i les debaten i voten. Aquest any se'n farà la setena edició el 17 d'abril i hi participaran sis escoles. D'altra banda, hi ha "El Parlament universitari", en què durant una setmana els alumnes de diferents universitats simulen la tasca dels parlamentaris a la cambra, amb diferents reunions i sessions de treball, que culminen també en una "sessió plenària". Enguany se'n farà la cinquena edició, que és previst que sigui el juliol.