El president, Ernest Benach, va participar ahir al vespre en la recepció que va oferir el cònsol general de França, Pascal Brice, a Barcelona amb motiu de la Festa Nacional de la República. L'acte es va fer als jardins del Liceu Francès, i també hi van assistir l'alcalde de la capital, Jordi Hereu, la secretària primera de la Mesa, Lídia Santos, i els diputats Felip Puig, Mohammed Chaib, Carina Mejías, Salvador Milà i Albert Rivera, entre altres.
Al parlament que va fer, Benach va defensar la necessitat de multiplicar els espais de "trobada i col·laboració" entre Catalunya i França, i va recordar que recentment el Parlament s'ha integrat, com a membre observador permanent, a l'Assemblea Parlamentària de la Francofonia.
Així mateix, es va referir al nou impuls de l'anomenat "procés de Barcelona", i en aquest sentit es va mostrar convençut que França donarà suport a la candidatura de la ciutat per acollir la Secretaria General de la Unió per la Mediterrània, que a més de cercar la pau al Pròxim Orient planteja projectes com la descontaminació de la Mediterrània, el reforçament de la protecció civil, l'impuls de l'energia solar o l'intercanvi d'estudiants universitaris. "Tot plegat es tracta d'encarar junts el futur sense renunciar al que som i volem ser, mantenint viva la nostra identitat", va afirmar.