Notícies

El síndic de greuges lliura al Parlament l'informe sobre el dret al lleure educatiu i a les sortides i colònies escolars

Divendres, 6 de juny de 2014. Palau del Parlament

El síndic de greuges lliura l'informe a la presidenta

Parlament de Catalunya. 2014

Vegeu la galeria d'imatges (2 imatge/s)

El síndic de greuges, Rafael Ribó, ha lliurat, aquest matí, a la presidenta l'informe sobre el dret al lleure educatiu i a les sortides i colònies escolars, que es distribuirà als diputats i es debatrà en comissió. L'informe constata les desigualtats socials en l'accés a les activitats i les desigualtats territorials en la provisió de les places.

Núria de Gispert ha rebut el síndic de greuges al despatx d'audiències, on li ha lliurat l'informe acompanyat de representants de dotze entitats que han participat en l'elaboració.

Després, Ribó ha presentat el text en roda de premsa i ha demanat "una acció pública en diferents nivells per fer front a les desigualtats en l'accés al lleure i, per tant, en la igualtat d'oportunitats". El síndic ha demanat una "política seriosa" respecte al lleure educatiu que, entre d'altres, desplegui normativament el dret dels infants a aquestes activitats, creï ajuts econòmics per als infants socialment desfavorits, elabori plans locals de dinamització, i reconegui i promogui els agents del lleure educatiu.

L'informe, el primer d'aquestes característiques que elabora la institució, també constata l'impacte de la crisi econòmica en aquest àmbit. Així, fa referència a la disminució de les subvencions a entitats de lleure, als ajuntaments i a les associacions de mares i pares d'alumnes, i considera que és un dels més afectats per les retallades pressupostàries. A més, assegura que l'impacte de la crisi en la participació dels infants ha estat desigual, amb més inscripcions a les activitats d'educació en esplais i agrupaments, i la davallada d'aquestes en activitats extraescolars o programes d'esport.

Les entitats que han acompanyat el síndic aquest matí són l'Acció Escolta de Catalunya, l'Associació Esport Escolar de Catalunya, Diomira, Esplais Catalans, la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes, la Fundació Catalana de l'Esplai, el Moviment de Centres d'Esplai Cristians Catalans de la Fundació Pere Tarrés, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya, Moviment Laic i Progressista, Plataforma d'Infància de Catalunya, Unió de Federacions Esportives de Catalunya i Federació d'Entitats d'Atenció i d'Educació a la Infància i a l'Adolescència.