La cambra farà al ple de la setmana vinent, que començarà dijous i acabarà divendres al migdia, els debats de totalitat de dos projectes de llei, el de modificació de la llei de l'exercici de les professions de l'esport i el de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual i de publicitat institucional, i també el d'una proposició de llei, d'ICV-EUiA, de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual, d'acord amb el que han acordat aquest matí la mesa i la junta de portaveus.
Amb motiu dels actes institucionals de la diada de Sant Jordi, el ple començarà dijous a les deu del matí, i no dimecres com és habitual, amb la sessió de control, primer als consellers i després al president de la Generalitat, segons que ha explicat la vicepresidenta, Anna Simó, en acabar la reunió de la junta de portaveus.
A continuació, es farà el debat de totalitat del projecte de llei de modificació de la llei 3/2008, del 23 d'abril, de l'exercici de les professions de l'esport, a la qual el PPC i C's han presentat esmenes a la totalitat.
El ple també farà el debat de totalitat, de manera conjunta, tot i que amb votació separada, del projecte de llei pel qual es modifiquen diverses lleis en matèria audiovisual i de publicitat institucional per afavorir la transparència i la sostenibilitat del sector de la comunicació i de la proposició de llei d'ICV-EUiA de modificació de la llei 2/2012, de modificació de diverses lleis en matèria audiovisual. El PSC, el PPC, ICV-EUiA i C's han presentat esmenes a la totalitat al projecte, i CiU, ERC, el PPC i C's, a la proposició.
Durant el ple la cambra també substanciarà set interpel·lacions als consellers, que els grups poden presentar fins dijous a les deu del matí, i debatrà i votarà sis mocions, sobre la inserció laboral de les persones amb més dificultats (ERC), la política lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística (PSC), les infraestructures metropolitanes (PSC), les infraestructures viàries per al desenvolupament econòmic (PPC), el pla hidrològic de la conca de l'Ebre i el pla de protecció integral del delta de l'Ebre (ICV-EUiA) i la resolució del departament d'ensenyament del 14 de març i les darreres sentències judicials sobre ensenyament (C's).
BCN World, al Consell de Garanties Estatutàries
Així mateix, en la reunió d'aquest matí la mesa ha admès a tràmit la sol·licitud, registrada dijous per diputats d'ICV-EUiA i la CUP, perquè el Consell de Garanties Estatutàries dictamini si el projecte de llei de BCN World s'ajusta a la constitució i l'estatut. El consell té ara un màxim d'un mes per emetre el dictamen.