Notícies

De Gispert destaca la importància del Mobile World Congress per a la internacionalització i l'economia

Dimarts, 25 de febrer de 2014. Palau del Parlament

La presidenta i la directora de l'Apdcat durant la inauguració de la jornada

Parlament de Catalunya. 2014

Vegeu la galeria d'imatges (2 imatge/s)

La presidenta, Núria de Gispert, ha remarcat aquest matí, en la inauguració de la jornada 'Com gestionem la nostra privacitat a les aplicacions mòbils?', organitzada per l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades (Apdcat), la importància que Barcelona aculli el Mobile World Congress. De Gispert i la directora de l'agència, Àngels Barbarà, han coincidit d'altra banda a defensar la necessitat de protegir la privacitat d'aquestes aplicacions.

La jornada ha aplegat al Parlament especialistes, professionals i estudiants d'aquest àmbit amb l'objectiu d'abordar el tractament de dades i la privacitat en les aplicacions mòbils. També hi han assistit el secretari segon, Pere Calbó, i la diputada Annabel Marcos (CiU).

En la inauguració, la presidenta s'ha referit a la celebració del congrés mundial de la telefonia, i ha afirmat que "és molt important per a Catalunya i Barcelona", perquè "internacionalitza la ciutat i el país" i "molta gent de fora ve aquí a fer negoci", un aspecte, ha assegurat, d'especial importància en temps de crisi. D'altra banda, ha demanat als professionals del sector que es mantinguin a l'avantguarda però també tinguin cura de la privacitat.

Barbarà ha defensat que la privacitat ha de ser part "indissoluble" d'aquestes tecnologies, que afecten, ha explicat, "tots els ciutadans, de qualsevol edat i qualsevol entorn social i econòmic". Així mateix, ha advertit de fins a quin punt la tecnologia "converteix les persones en font inesgotable de dades i informació a tercers", ha apuntat que cal "transparència" en el sector i ha remarcat la necessitat que la privacitat s'integri en el mateix desenvolupament del disseny d'aplicacions. "Formació, divulgació i transparència són els eixos centrals de la garantia de la privacitat d'un sector en ple creixement", ha conclòs.

La conferència central de la sessió, 'La gestió de la privacitat a les apps', ha estat a càrrec del professor Hannes Federrath, president del grup d'interès especial de seguretat, protecció i fiabilitat de la Societat Informàtica Alemanya i líder del grup de treball de seguretat en sistemes distribuïts de la Universitat d'Hamburg.

També s'ha fet la taula rodona 'Experiències pràctiques sobre privacitat respecte a les aplicacions mòbils', en què han participat Xavier Serrano, director de tecnologia i seguretat de Banc Sabadell; Ignasi Casanovas, director executiu de Woowos; Joan Guanyabens, director de tecnologies de la informació en l'àmbit de la salut de Price Waterhouse Consulting; Héctor Sánchez, director de tecnologia de Microsoft Espanya, i Òscar Garcia, director acadèmic de l'Escola de Noves Tecnologies Interactives.