Notícies

La comissió d'afers institucionals avaluarà dilluns la idoneïtat d'Yvonne Griley com a membre del Consell de l'Audiovisual de Catalunya

Divendres, 21 de febrer de 2014. Palau del Parlament

Reunió de la comissió d'afers institucionals

Parlament de Catalunya. 2014

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

Els grups de CiU i ERC han presentat conjuntament la candidatura d'Yvonne Griley, exdirectora de política lingüística, com a membre del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) en substitució d'Esteve Orriols, que va ser proposat per CiU i va renunciar al càrrec. Dilluns, a la una del migdia, la comissió d'afers institucionals avaluarà la idoneïtat de la candidata i el ple en votarà la designació la setmana vinent.

Per ser elegida en primera votació, Griley necessitarà una majoria de dos terços de la cambra, és a dir, de noranta diputats. Si no l'assoleix, s'haurà de fer una segona votació en la mateixa sessió, en què necessitarà només la majoria absoluta.

Griley és llicenciada en filologia hispànica per la Universitat de Barcelona. Ha estat directora de política lingüística entre el 2011 i el 2013, i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística i el Centre de Terminologia Catalana, Termcat.

Si és elegida, serà la sisena membre del plenari del CAC, que ara integren Roger Loppacher, que n'és el president, Josep Pont, vicepresident, Daniel Sirera, Elisenda Malaret i Carme Figueras.