Notícies

Rebutjades les esmenes a la totalitat als pressupostos per al 2014 de cada departament de la Generalitat

Dilluns, 2 de desembre de 2013. Palau del Parlament

Francesc Homs, conseller de presidència, va ser el primer a presentar el pressupost del seu departament

Parlament de Catalunya. 2013

Vegeu la galeria d'imatges (12 imatge/s)

CiU i ERC han rebutjat en comissió les esmenes a la totalitat presentades pel PSC, el PPC, ICV-EUiA, C's i la CUP als pressupostos per al 2014 dels dotze departaments de la Generalitat. Superat aquest tràmit, és previst que la comissió d'economia, finances i pressupost elabori a partir del 10 de desembre el dictamen del projecte de llei perquè el ple en pugui fer el debat i la votació finals el dia 19.

Tots els consellers han comparegut ja per presentar els pressupostos dels seus departaments davant les comissions legislatives corresponents. Cada comissió ha debatut, votat i rebutjat les esmenes a la totalitat presentades pel PSC, el PPC, ICV-EUiA, C's i la CUP, amb la qual cosa els pressupostos seguiran la tramitació parlamentària.

Així, a partir del 10 de desembre la comissió d'economia votarà les 2.384 esmenes a l'articulat i l'estat de despeses presentades pels grups parlamentaris. Les que s'aprovin s'incorporaran al projecte de llei, i les rebutjades es podran tornar a defensar al debat final al ple, previst per al 19 de desembre.

Les compareixences dels consellers van començar dilluns de la setmana passada amb els titulars dels departaments de la presidència, Francesc Homs, i d'economia i coneixement, Andreu Mas-Colell; dimarts va ser el torn del conseller d'agricultura, ramaderia, pesca, alimentació i medi natural, Josep Maria Pelegrí; dimecres van comparèixer els de benestar social i família, Neus Munté, interior, Ramon Espadaler, ensenyament, Irene Rigau, i salut, Boi Ruiz, i dijous, els de territori i sostenibilitat, Santi Vila, governació i relacions institucionals, Joana Ortega, també vicepresidenta del govern, justícia, Germà Gordó, i cultura, Ferran Mascarell. L'última compareixença ha estat la del titular d'empresa i ocupació, Felip Puig, aquesta tarda.

El conseller d'economia va lliurar el projecte de llei de pressupostos a la presidenta de la cambra el 5 de novembre, juntament amb el projecte de llei de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic. Els comptes van superar el debat de totalitat el 20 de novembre, ja que el ple va rebutjar les esmenes a la totalitat per 70 vots en contra (CiU i ERC) i 61 a favor (PSC, PPC, ICV-EUiA, C's i CUP).