Notícies

El president afirma que cal treballar a llarg termini en el camp de les noves tecnologies per no perdre els 'trens de futur'

Dimarts, 6 de novembre de 2007. Museu Marítim. Barcelona

Benach durant la inauguració

Parlament de Catalunya. 2007

Vegeu la galeria d'imatges (1 imatge/s)

El president, Ernest Benach, ha inaugurat aquest matí, juntament amb els directors de Vodafone a Catalunya, Albert Buxadé, i el Museu Marítim de Barcelona, Roger Marcet, la fira Vodafone Move'07, que es fa a les drassanes de la capital. En l'acte Benach ha convidat els organitzadors i les empreses participants a "no perdre els trens de futur" de les noves tecnologies, a aprofitar-ne totes les potencialitats i a tenir "visió de futur".

En el discurs, Benach ha fet un paral·lelisme entre el treball i les inversions a llarg termini que s'han de fer en el camp de les noves tecnologies i el que s'hauria d'haver fet també en el de les infraestructures per evitar la "caòtica" situació que viu ara el país.

Al seu parer, "el mal estat de les infraestructures està lligat a una realitat política presonera del dia a dia, sotmesa a l'actualitat mediàtica, a accions que generin resultats i rendiments a curt termini". Això fa que de vegades "es passi per alt que hi ha moltes coses que necessiten temps, que necessiten que s'hi inverteixi durant anys".

Així mateix, ha assegurat que "l'Estat, amb diferents governs, ha abandonat durant dècades les inversions en infraestructures a Catalunya, en especial el tren de rodalies, que, més enllà de l'aturada actual, feia molts i molts mesos que donava senyals d'advertència en forma de retards i deteriorament del servei", i ha afegit que ara els experts avisen "que per disposar d'una xarxa ferroviària que respongui a les necessitats de la Catalunya del segle XXI caldrà treballar-hi anys".

També ha afirmat que "en recerca, desenvolupament i innovació correm el risc que ens passi el mateix", perquè "tot i algunes excepcions, en aquest país es troba a faltar aquesta perspectiva a llarg termini, aquest treballar pel futur, aquesta visió d'interessos col·lectius compartits per sobre de rèdits personals". Així, ha reivindicat "aquesta visió de futur, la inversió en futur que tot país necessita haver rebut i necessita per no perdre els trens de la modernitat i la competitivitat", cosa que ha assegurat que s'ha de fer "sumant el màxim de forces i cercant la confluència d'interessos públics i privats".

D'altra banda, el director de Vodafone a Catalunya ha destacat que aquesta segona edició del Vodafone Move presenta "més de cinquanta aplicacions diferents desenvolupades per un nombre similar d'empreses de primer nivell que busquen trobar solucions tecnològiques que permetin a les empreses utilitzar, per exemple, els telèfons mòbils com a eina de comunicació, però també de productivitat". Així mateix, Buxadé ha explicat que "els últims dotze mesos el tràfic de consum de dades ha crescut més d'un 20 per cent", i ha explicat que Vodafone aposta per una doble vesant de negoci, la privada i la pública, tenint en compte que "les administracions, com el Parlament, també han fet un gran esforç per buscar nous canals de comunicació i aproximació al ciutadà".